התקשורת באוסטרליה מדווחת הבוקר (יום ג') כי גבר בן 77 נהרג לאחר שהותקף על ידי קנגורו, שאותו החזיק לפי החשד כחיית מחמד. מתקפות קטלניות שכאלו מצד קנגורואים נדירות ביותר באוסטרליה, והפעם האחרונה שבה נהרג במדינה אדם כלשהו על ידי קנגורו אירעה לפני 86 שנה, ב-1936.
2 צפייה בגלריה
באוסטרליה חיים כ-50 מיליון קנגורואים, ומתקפות קטלניות מצדם לא דווחו כבר 86 שנה
באוסטרליה חיים כ-50 מיליון קנגורואים, ומתקפות קטלניות מצדם לא דווחו כבר 86 שנה
באוסטרליה חיים כ-50 מיליון קנגורואים, ומתקפות קטלניות מצדם לא דווחו כבר 86 שנה
(צילום: shutterstock)
התקרית אירעה אתמול בעיר רדמונד, אזור פרברי במדינת המחוז מערב אוסטרליה, כ-400 ק"מ דרומית לעיר פרת'. האיש בן ה-77, כך מסרה המשטרה המקומית, החזיק את חיית הפרא כחיית מחמד על אף שקיימות על כך הגבלות משפטיות, ולאחר שהותקף אחד מקרובי משפחתו גילה אותו בבית עם פציעות קשות. לדברי המשטרה, כשהפרמדיקים הוזעקו למקום הקנגורו מנע מהם לטפל באיש – והשוטרים נאלצו לירות בו למוות. בסופו של דבר נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותו של האיש בזירה.
באוסטרליה חיים בסביבות 50 מיליון קנגורואים, אבל מתקפות קטלניות מצדם הן כאמור נדירות ביותר. בתקרית הקודמת, זו שאירעה ב-1936, נהרג גבר בן 38 במדינת המחוז ניו סאות' וויילס כאשר ניסה לחלץ את שני הכלבים שלו מקנגורו גדול. הוא סבל לאחר אותה מתקפה מפציעות קשות בראשו, ומת בבית החולים לאחר כמה חודשים.
מומחים להתנהגות חיות הכיס הללו מזהירים כי הן עלולות להיות מסוכנות לבני אדם. "אלו חיות גדולות, יש להן הרבה 'נשקים', טפרים חדים ושיניים חדות, ואם הן מודאגות או שהן נמצאות תחת לחץ כלשהו, הן בהחלט עלולות להיות די מסוכנות", אמר לרשת ABC האוסטרלית המומחה גרים קולסון.
2 צפייה בגלריה
קנגרו מסוג אפור מערבי אילוס אילוסטרציה
קנגרו מסוג אפור מערבי אילוס אילוסטרציה
תופסים בזרועות, נשענים על הזנב - ובועטים. קנגורו מהמין "אפור מערבי"
(צילום: shutterstock)
"הבעיה עם קנגורואים ואנשים היא ששנינו בעלי חיים זקופים, אנחנו עומדים על שתי רגליים, ועמידה זקופה מהווה אתגר מבחינת קנגורו זכר. הם לא מבחינים בין אנשים לקנגורואים אחרים. זה מסוכן במיוחד כשהקנגורו גדל והופך לגדול וחזק יותר, ואז יכולות לצוץ בעיות שכאלו".
אף שבדיווחים השונים על התקרית אתמול לא צוין מה היה מינו המדויק של הקנגורו, במדינת המחוז אוסטרליה המערבית נפוצים קנגורואים מהמין קנגורו אפור מערבי, שמסוגלים להגיע לגודל של עד כ-1.3 מטר ולמשקל של עד 54 ק"ג. הזכרים עלולים כאמור להיות אגרסיביים ולתקוף בני אדם באותו האופן שבו הם נלחמים זה בזה: הם תופסים בזרועותיהם את יריבם, משתמשים בזנבם השרירי כמשענת למשקל גופם – ואז בועטים בעוצמה עם רגליהם.