הפיגוע הקטלני בבאר שבע והתגובה של השר לביטחון לאומי: איתמר בן גביר הגיע לזירה ואמר כי "אני חושב שהלקח הגדול מה-7.10 זה שאין יותר הומניות. אין סלחנות. בתחומים שאני אחראי להם, זה מה שאנחנו עושים – בהריסת בתים, ולפעול בצורה נחרצת מול אותם אנשים לא נאמנים. אנחנו במלחמה. יש הרבה בדואים נאמנים למדינה, אבל יש כאלה שלא נאמנים. מי שלא נאמן, צריך לפעול מולו בתקיפות. להרוס לו בתים, להיכנס ולהראות משילות, וזה מה שהמפכ"ל והממ"ז עושים וזה מה שאני עושה בתחומי אחריותי".
איתמר בן גביר והמפכ"ל בזירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
(צילום: מאיר אבן חיים / אילנה קוריאל )

נוכחים במקום קראו לו: "נכשלת! תתפטר!". הוא התייחס בהמשך גם לפעילות הכוחות בשטח: "השוטרות האלה הן גיבורות, אנחנו הצבנו אותם כאן בקו האש בשביל לשמור על האזרחים. אנחנו יודעים כמה השוטרות האלה חזקות וחדורות. אנחנו משתתפים בצער המשפחה. אני קורא לראש הממשלה, להעביר עוד היום את החוק שהצענו לגירוש משפחות מחבלים. אנחנו רואים בסיפור הזה שעוד פעם ועוד פעם בן משפחה. להעביר את החוק של גירוש משפחות מחבלים. זה מה שצריך לעשות, וזו הדרישה שלי".
בתוך כך, יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, כתב ברשת X: "היום בוצע פשע נתעב בבאר שבע נגד אזרחים חפים מפשע , אנו מגנים את הפיגוע במיוחד שהמבצע אזרח ערבי מהפזורה בנגב. זו לא דרכם של האזרחים הערבים שידעו לגלות מחויבות אזרחית ערכית וחוקית, וסלדו מכל סוג של אלימות, ודחו כל ניסיון לגרור אותם להשתתף במעשי אלימות פוליטית".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית באר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית באר שבע
למקום זרמו כוחות רבים תוך דקות
(צילום: מאיר אבן חיים )
מהחקירה הראשונית במקום האירוע עולה כי המחבל, תושב הפזורה הבדואית בנגב, הגיע סמוך לסניף מקדונלד'ס, פתח באש - וחוסל על ידי חיילים שהיו במקום. שוטרת מג"ב שירה חיה סוסליק, נפצעה אנושות, ובהמשך נאלצו גורמי הרפואה לקבוע את מותה. לבית החולים סורוקה בעיר פונו תשעה פצועים, בהם שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר במצב קל. כמו כן, בבית החולים מטופלים 15 נפגעים שסובלים מחרדה.
המחבל, תושב הפזורה הבדואית בנגב בעל רישום פלילי - חוסל. בהמשך התברר כי הוא חלק ממשפחתו המורחבת של מוהנד אלעוקבי, שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע באוקטובר 2015, שעמד בקשר עם חמאס.