הסרטון שפרסם לפיד, אמש

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טס הבוקר (חמישי) יחד עם רעייתו ליהיא לחופשה בפריז. הביקור מגיע בעיתוי בעייתי ללפיד, שרק אמש פרסם סרטון בו התחייב "להילחם נגד הטירוף" וכינה את הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין "מכתב איום" ואמר כי הקואליציה החדשה "מאיימת להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל".
מאז שפורסם תיעודו של לפיד מלווה במאבטחים בנמל התעופה בן גוריון, הופנתה ביקורת רבה כלפי לפיד ברשתות החברתיות. בפוסט בפייסבוק הוא הגיב: "סוף שבוע עם אשתי, למען השם. בחמישי נסעתי לסוף שבוע עם ליהיא. חמישי עד ראשון בבוקר. אני לא יודע אם מגיע לי, אבל בטוח שמגיע לה. זו הייתה השנה וחצי המטורפת בחיינו. היא לא הצטרפה אליי לאף נסיעה רשמית, לא כשר חוץ ולא כראש ממשלה".
2 צפייה בגלריה
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד טס עם רעייתו ליהיא לפיד לפריז
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד טס עם רעייתו ליהיא לפיד לפריז
לפיד בנתב"ג, הבוקר
( צילום: משה מזרחי)
הוא ציין: "לא היו לנו תוכניות גדולות. לראות תערוכה, לאכול ארוחת ערב רומנטית, לטייל הרבה ברגל. אלא שאז התברר שלהרבה מאוד אנשים היה הרבה מאוד דברים להגיד על זה. הם החליטו שאם אני לא פה יומיים וחצי, זה אומר שאני לא מחויב למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אני שונא להתגונן ואני שונא להתלונן, אבל יש גבול".
לפיד הגיב על הביקורת וטען כי "כל החיים שלי מוקדשים למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אין שום דבר שחשוב לי יותר. הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות, אבל אני לא מתחרט לרגע. המאבק על שפיותה של מדינת ישראל הוא משימה קדושה. זו זכות גדולה להנהיג את האנשים שהחליטו שהם לא יוותרו. לא עולה בדעתי לרגע לסגת, לוותר או לעשות פשרות".
"כן עלה בדעתי שאחרי שהובלתי מבצע צבאי, הסכם עם לבנון, ניהול יומיומי מתוח של המערכה בג'נין ושכם, מערכת בחירות לא פשוטה, אני רוצה לקחת יומיים וחצי לנשום רגע, לחשוב רגע, ללכת עם אהובתי יד ביד ברחובות פריז ולשאול גם אותה איך היא מתמודדת. שילמתי מכספי הפרטי על כרטיסי הטיסה, שילמנו על הדירה הקטנה ליד מגדל אייפל, וגם את הארוחות ואת המתנה המסורתית ליעלי. אני מבין שיש כאלה שחושדים בי שנהנתי. הם צודקים. שנינו היינו צריכים את הנסיעה הזו כמו אוויר לנשימה".
חברת הכנסת מיש עתיד: "לא צריך להתעסק במה לפיד עושה"
(צילום: משה מזרחי, שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
בני גנץ בכנס יום הדמוקרטיה
בני גנץ בכנס יום הדמוקרטיה
גנץ, יצא להגנת לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
ראש האופוזיציה התחייב כי עם חזרתו לישראל, ביום ראשון, ימשיך את המאבק "בכל הכוח עד שנפיל את הממשלה הנוראה הזו". "יש רק תנאי אחד שצריך להתקיים כדי שזה יצליח: שנפסיק להציק אחד לשני, נפסיק לבצע מבחני טהרנות אחד לשני, ובמקום זה ניאבק יחד מול הסיכון האמיתי: ממשלה חשוכה עם ראש ממשלה חלש, שמאיימת להחריב את החיים המשותפים בישראל".
מי שיצא להגנתו הוא השר לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ. הוא צייץ בטוויטר: "אין שום דבר פסול בכך שיו"ר האופוזיציה לפיד לקח חופשה של שלושה ימים. כל אדם זקוק לחופש, בוודאי אחרי תקופה עמוסה. והנה ספוילר - גם אני מתכוון לקחת כמה ימי חופשה בהמשך. מאחל ליאיר וליהיא שתהיה להם אחלה חופשה, ושישובו לכאן להמשך המאבק על הדמוקרטיה שלנו שייארך זמן רב ומצריך אנרגיות רבות".
השרה לשעבר, חברת הכנסת מירב כהן מיש עתיד, התייחסה גם היא לתיעוד שפורסם, בזמן שהיא הצטרפה למפגינים מחוץ לבית המשפט העליון. "אני לא יודעת מה הוא עושה בלוחות זמנים שלו ואני בטוחה שכל מה שהוא מחליט זה דברים שהם מידתיים. עם כל הכבוד, יש פה מדינה שמשנה את צביון פניה, ולא צריך להתעסק במה כרגע עושה יאיר לפיד", אמרה.
בריאיון באולפן ynet היא ציינה: "חשוב לי להגיד, אני לא נמצאת כאן הבוקר כי אני בעד או נגד המינוי של דרעי, אני סומכת על בית משפט שיקבל את ההחלטה הנכונה, אבל אני כאן כי אני רוצה להגן על בית המשפט ואני מרגישה שהמדינה שלנו פשוט משנה את פניה. אנחנו נמצאים במצב שבעצם ההחלטות ששמענו עליהן רק אתמול אלה החלטות שבעצם גומרות את הרעיון של הפרדת רשויות, צריך להבין את זה. כבר היום הממשלה והכנסת אחד הם. נכון, לממשלה יש רוב גם בכנסת. אם עכשיו הממשלה תשלוט גם בבתי המשפט, אין יותר איזונים. הכל בידי השלטון, וזה דבר שהוא מאוד מסוכן".