צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר (24) מאפרת, חובש קרבי במפקדת עוצבת "הבזק" (99), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. הלווייתו תתקיים בשעה 14:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין כפר עציון.
5 צפייה בגלריה
אלקנה נוילנדר
אלקנה נוילנדר
אלקנה נוילנדר
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
רס״ל (במיל׳) אלקנה נוילנדר ז"ל
רס״ל (במיל׳) אלקנה נוילנדר ז"ל
התמונה האחרונה, בעזה: "סמסטר א' בלימודי ארץ ישראל והיסטוריה"
(צילום: מתוך הפייסבוק של אריאל נוילנדר)
באותו הקרב נפצע לוחם במילואים בגדוד 7220 של חטיבת "יפתח" (11) באורח קשה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.
אריאל נוילנדר, אחיו של אלקנה, ספד לו: "אחרי שנים של ניסיונות, סוף סוף אתה מקבל נקודה. בכיתי בגללך. 1:0 לך. תן בראש שם למעלה למי שצריך ותצחק עלינו, אחי". בתמונה האחרונה שהעלה אלקנה לפייסבוק ב-20 בנובמבר, הוא כבר היה על מדים, וכתב בצחוק: "סמסטר א' בלימודי ארץ ישראל והיסטוריה".
איתיאל, חברו של אלקנה, כתב: "כבר ארבע שעות הדמעות זולגות להן, ללא הפסקה. הכאב רק מעמיק, הלב שורף, מסרב להאמין. מעולם לא תיארתי לעצמי שזה יכול לכאוב כל כך, שזה יכול לפגוע קרוב כל כך. רק לפני כמה ימים דיברנו מתוך חאן יונס. רק לפני כמה ימים התלבטתי איתך לאיזה קורסים להירשם. רק לפני כמה רגעים דחפת אותי להתמיד יותר בלימודים בקורס. רק לפני כמה זמן דחפת אותי לעוד פסיכו כשכבר לא היה לי שום חשק. עזרת, תמכת, ייעצת.
5 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר ואחיו אריאל
רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר ואחיו אריאל
"תן בראש שם למעלה למי שצריך". אלקנה ואחיו אריאל
(צילום: מתוך הפייסבוק של אריאל נוילנדר)
"רק לפני ממש רגע, שנה בדיוק, ליוות אותי ביום החתונה שלי, ביום המאושר בחיי. היית היחיד שידע מה עבר עליי, מה עובר עליי. היחיד שעמד לצידי באש ובמים. תמיד היו לך המילים הנכונות, העצה הטובה, ידעת מהו הדבר הנכון לעשות. היה לך ניסיון חיים של אדם בן 74, בגוף של צעיר בן 24. היית לי אח, היית לי חבר אמת. חבר כזה, שלא משנה מה יקרה ומה יהיה, תמיד יהיה שם כשצריך אותו, לכל דבר, בכל מקום, בכל זמן. לא חשבתי אי פעם שאדבר עליך בלשון עבר, לא חשבתי שאי פעם אצטרך להספיד אותך. לא דמיינתי בחלומות הכי פרועים שלי שאתה זה שתיפול. היית כל כך חי, כל כך כאן, כל כך צופה פני עתיד. כל כך מדויק, כל כך מתוכנן.
"אני צריך אותך פה, איתי. שתגיד לי מה נכון ומה לא, ממה להיזהר ומה אפשר לשחרר. איך עושים נכון, ומה יוביל לכישלון. איך אני אמור להתחיל לימודים בלעדיך? איך אפשר להסתובב במסדרונות האוניברסיטה כשלא תהיה שם איתי? ללמוד באותה כיתה שבה ישבנו לפני זמן לא ארוך, והסברת לי במהירות הבזק את כל מה שלא הבנתי? להמשיך לעשות משמרות, בלי לקבל את ההודעה הקבועה לשבץ אותך איתי? איך אפשר להמשיך בשגרת החיים כשאתה, אתה כבר לא?
"אתגעגע אליך. אתגעגע לשיחות איתך, להתייעצויות, לנזיפות. אתגעגע למשמרות, למקרים המשוגעים שהיית מוצא את עצמך בהם ומתלהב על איך שניהלת את הזירה. אתגעגע לחכמה, לתבונה, לפרפקציוניזם הבלתי נגמר שלך, לטוב הלב שלך. אתגעגע לאדם שהיית, אתגעגע למה שהיית בשבילי. צר לי עליך אחי אלקנה, הכאב גדול מנשוא. אתגעגע אליך מאוד מאוד".
5 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר
רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר
"היית כל כך חי, כל כך כאן". נוילנדר
(צילום: מתוך הפייסבוק של אריאל נוילנדר)
ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי סיפר על אלקנה: "כמתנדב במד"א, היה שותף במבצע חיסון התושבים. בזכות ההתגייסות שלו היינו מהראשונים לחסן את מרבית תושבי המועצה. החיוך, הלב הרחב ורוח ההתנדבות תחסר לנו". מהמועצה נמסר: "חיבוק ותנחומים להורים היקרים אברי ונאוה משכונת הזית, ולאחים ולאחיות שרה יסכה, אריאל, ידידיה, יעל הודיה, אפרת ונעמי".
גם במד"א הספידו את אלקנה: "הוא היה חובש מסור ומקצועי, שהתחיל את דרכו במד"א בשנת 2015, ומאז הוא מתנדב בתחנת ירושלים יחד עם אביו, חובש מד"א אברי נוילנדר. במשך ההתנדבות שלו, טיפל והציל את חייהם של רבים".
משה בניטה, פרמדיק בתחנת מד"א ירושלים וחברו של אלקנה, סיפר עליו: "הוא היה מתנדב דגול, תמיד היה לו חשוב לדעת כל מה שקורה על מנת לתרום מעצמו ולהציל חיים בכל הזדמנות. חיי אדם היו נגד עיניו ותמיד רציתי לעבוד איתו. אלקנה היה איש בעל מידות שהתנהג ברגישות ובמסירות לכל הסובבים אותו. החיוך שלו והלב הרחב שלו יחסרו לנו".
5 צפייה בגלריה
רס"ל אלקנה נוילנדר ז"ל
רס"ל אלקנה נוילנדר ז"ל
אלקנה ז"ל. במד"א ספדו לו: "היה חובש מסור ומקצועי, טיפל והציל את חייהם של רבים"
אלי גרטנר, אחראי המתנדבים בתחנת מד"א ירושלים, הוסיף: "אלקנה ז״ל היה איש מלא בשמחת חיים, חובש מסור, פעיל מאוד, מקצוען ומלא בחמלה. הוא היה חלק בלתי נפרד מתחנת מד״א ירושלים. הוא היה חבר מדהים, אין איך להסביר את זה, הוא יחסר לנו מאוד".
אתמול הודיע צה"ל כי תשעה לוחמים נהרגו שלשום ברצועה, במה שהיה אחד הימים הקשים ביותר במלחמה בשבועות האחרונים. שישה מהם נפלו באסון פיצוץ חומר נפץ במחנה אל-בורייג': רס"ר במיל' עמית שחר (25), סרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר (32), סרן במיל' רון אפרימי (26), רס"ר במיל' רועי אברהם מימון (24), רס"ל במיל' גבריאל בלום (27) ורס"ם במיל' עקיבא יסינסקי (35).
בנוסף, בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס, נהרג סמל רועי טל (19). בתקרית אחרת נהרגו רס"ל במיל' דוד שורץ (26) ורס"ל במיל' יקיר הכסטר (26) מפגיעת נ"ט בחאן יונס.