רס"ר במיל' צביקה לביא בן ה-30 שנפצע באורח קשה לפני כשבועיים ברצועת עזה, נפטר הערב (יום שני) מפצעיו. לביא היה לוחם בגדוד 699 - עוצמת "חצי האש" (511). טליה, אשתו, מסרה כי "שותפים שלנו, לא דמיינתי שאצטרך לכתוב את ההודעה הזאת. צביקה שלי - שלנו - נפרד מאיתנו הלילה. זכינו ללוות אותו לשמיים בתפילות, ניגונים וקריאת שמע. הוא במקום טוב עכשיו ואנחנו נשארנו כאן להמשיך את דרכו ולהתגעגע. כל תפילותינו מגינות על עם ישראל בשעה קשה זו. ברוך דיין האמת".
1 צפייה בגלריה
צביקה לביא ז"ל
צביקה לביא ז"ל
צביקה לביא
תומר, חבר של צביקה, ספד לו: "צביקה האהוב, תודה שנתת לי להנות מהאור הגדול שלך ומהלב שהכיל כל כך הרבה אהבה, נתינה והזדהות כלפי האדם שניצב מולך. נתת לי ולאחרים תחושה שאנחנו עולם ומלואו. כמה זכות הייתה למי שהכיר אותך וכמה פספוס למי שלא. נוח בשלום גיבור ישראל, הלוואי שאזכה לפגוש אותך שוב לפחות בחלום".
גם בתשבע, שכנתו של לביא, ספדה: "ברוך דיין האמת. צביקה לביא, שכננו, החזיר הלילה את נשמתו לבורא. צביקה, שנפצע בעזה לפני שלושה שבועות, זיכה אותנו לתפילות ולהתקרבות לקב"ה. מלווים בכאב את טליה ואת שלושת ילדיהם. מתוך הדמעות מרגישים את החיבוק של עם ישראל ומבינים שצביקה הוא קורבן ציבור, שנפל למען החיים של כולנו, כעם בארצו וכיחידים בביתם".
ממועצת הר חברון שבה התגורר צביקה בעבר נמסר כי התושבים "משתתפים בצערה הכבד של המשפחה, שהייתה ממקימי היישוב כרמל".
בהודעת המועצה נכתב כי "צביקה לוי (לביא), בנם של משה ומימי ולוחם במילואים, נפצע באורח קשה לפני כשבועיים בקרב גבורה בעזה. לאחר מאבק ממושך בפציעה קשה מאוד, הערב - נר חמישי של חנוכה - הוא נפרד מאיתנו".
צביקה היה אב לשלושה ילדים קטנים - שקד, אמיתי ואביב, בני 4, 3 וחצי שנה - ונשוי לטליה. בני הזוג וילדיהם התגוררו ביישוב עלי. "צביקה היה בעיצומם של לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית בשילוב עבודה בתחום", נמסר ממועצת הר חברון. "היה מחובר לתורה ולעשייה. תמיד היה הראשון לסייע ולפעול. ברגעים אלו אנו מחבקים את משפחת לוי ואת חברי מושב כרמל. וּמָחָה ה׳ דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".
מאז שנפצע צביקה ביקשו בני משפחתו להתפלל למענו, ואף פרסמו מיזם שקרא "לקבל שבת כמה דקות לפני, בנחת עם קפה ועוגה". כחלק מכך, נכתב, "צביקה משתדל לקבל את השבת בנחת, עם כוס קפה - הוא מעדיף שוקו - ועוגה. לפני שהשבת נכנסת, הוא מייחד זמן משפחתי מיוחד ורגוע. בואו גם אנחנו נוסיף מאותו ניצוץ לרפואתו. אנו מזמינים את כל עם ישראל לייחד זמן משפחתי, לשאול את הילדים על משהו טוב שהיה להם השבוע וככה להדליק את אותו הניצוץ של צביקה".
עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 105 חללי צה"ל שנהרגו בקרבות מאז החלה הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. מפרוץ הקרבות ברצועת עזה נפצעו 231 לוחמים באורח קל, 218 באורח בינוני ו-133 קשה. מתחילת המלחמה כולה נהרגו 433 לוחמים, 928 נפצעו באורח קל, 456 בינוני ו-261 קשה. 433 לוחמי צה"ל נהרגו במלחמה, מהם 105 בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.