ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למזער נזקים ולעצור את המחאה המתגברת בליכוד אצל אלו שנותרו מחוץ לממשלה: היום (רביעי) הוא מינה את ח"כ דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה, אבל הפלונטר עם מאי גולן עדיין לא נפתר.
ביטן, שמואשם בשוחד ושמשפטו מתנהל, מונה ליו"ר הוועדה לאחר שבישיבת סיעת הליכוד שלפני ההשבעה הוא תקף את נתניהו ואמר לו בין היתר: "למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו?". כששר החינוך יואב קיש ניסה להתערב, צעק לעברו ביטן: "מי מינה אותך? לא מינו אותך לשום דבר".
3 צפייה בגלריה
דוד ביטן בבית המשפט
דוד ביטן בבית המשפט
ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה, לאחר המחאות שהשמיע נגד המו"מ הקואליציוני
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
דורשת להתמנות לשרה, ובינתיים נעדרת מהמליאה. "לא מרגישה טוב"
דורשת להתמנות לשרה, ובינתיים נעדרת מהמליאה. "לא מרגישה טוב"
דורשת להתמנות לשרה, ובינתיים נעדרת מהמליאה. "לא מרגישה טוב"
מאי גולן, בינתיים, לא קיבלה תפקיד שישביע את רצונה. היום היא הודיעה שהיא לא מרגישה טוב, ולא הגיעה למליאה. מקורביה אמרו כי "הציפייה היחידה שלה היא שיעמדו בהתחייבות שניתנה לה להתמנות לשרה בממשלה. מאי הוכיחה את נאמנותה לראש הממשלה בכל שלב ושלב, נלחמה בכל הכוח להפלת הממשלה הקודמת ואף שילמה על כך מחיר אישי".
גם לגולן הוצע לעמוד בראשות ועדת הכלכלה, אך היא סירבה לתפקיד בטענה שלביטן יש זכות ראשונים על הוועדה. זאת למרות שבינה ובין ביטן שורר נתק, והוא אף כועס עליה לאחר שבחרה שלא להישאר בציר משותף יחד איתו ועם חברי ליכוד נוספים.
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אמור היה להתמנות לסגן שר. ח"כ אלמוג כהן
(צילום: שלו שלום)
ביום השבעת הממשלה גולן יצאה מהכנסת לאחר שהבינה שהסיכומים שאליהם הגיעה עם נתניהו לא יצאו לפועל, ומאז לא חלה התקדמות משמעותית בנושא. גורם פוליטי המזוהה עימה סיפר כי במהלך הפגישה, שנערכה לפני השבעת הממשלה, נתניהו הבטיח לגולן שתכהן כשרת הסברה ברוטציה, ועד שזו תיכנס לתוקף, תכהן כסגנית שר במשרד ראש הממשלה - אך אז חזר בו מכוונתו.
גולן ואלמוג כהן מעוצמה יהודית היו אמורים להתמנות כסגני שרים במשרד ראש הממשלה, אבל החוק הנוכחי לא מאפשר יותר משני סגני שרים במשרד, והשניים לא מונו בסופו של דבר.