כובד המשקל עבר ללבנון, אבל הלחימה בעזה נמשכת: הפלסטינים דיווחו אמש (שבת) על תקיפות נרחבות בצפון הרצועה, באזור ג'באליה, ותיארו אותן כ"חגורת אש". הם טענו כי לפחות תשעה נהרגו בתקיפות, וכי כעת חלק מהתושבים החלו להתפנות מאזור מחנה הפליטים בג'באליה.
התקיפות בג'באליה

לפי הדיווחים הפלסטיניים, יש גם התקדמות של כלי רכב צבאיים ממזרח למחנה ומצפון-מערב לבית לאהיה, במקביל לירי פגזים. נטען גם ל"ירי אינטנסיבי" מכלי רכב ישראליים ומכטב"מים, צפון-מערבית לבית לאהיא, ובהמשך נטען כי טנקים התקדמו תוך כדי "ירי כבד" סמוך לאזור סודניה, בצפון-מערב הרצועה, סמוך לשכונת זייתון.
במקביל הודיע צה"ל כי הפציץ בתקיפה ממוקדת מתחם של חמאס בג'באליה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו, בהכוונה של אמ"ן ופיקוד הדרום, מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כמרכז של אונר"א בג'באליה.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בג'באליה
תקיפה בג'באליה
אש אחרי אחת התקיפות בג'באליה
"מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף", נמסר.
בצה"ל הוסיפו: "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבינלאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד ארגוני הטרור המשתמשים במוסדות אזרחיים כמחסה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות אוגדה 252 ברצועת עזה
תיעוד מפעילות אוגדה 252 ברצועת עזה
כוחות צה"ל בעזה, ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
כמעט שנה לאחר טבח 7 באוקטובר, ברצועה עדיין מוחזקים בשבי 101 חטופים. מוקדם יותר אתמול, ולראשונה זה כחודש, הוציא דובר צה"ל בערבית הודעת פינוי לתושבים במרכז הרצועה. אוגדה 252, שאחראית על פרוזדור נצרים, תתוגבר בימים הקרובים - כמו גם המאמץ ההתקפי נגד חמאס, כשברקע חשש המתמיד שארגון הטרור מנסה לשקם את עצמו ברצועה.
השלב השלישי והעצים פחות של התמרון בעזה מבוסס על רעיון של פשיטות חוזרות במטרה לסכל את הניסיונות של המחבלים לשקם את כוחם ואת התשתיות שלהם. בג'באליה, יצוין, כבר נערכה במאי האחרון פשיטה חוזרת, אחרי הקרבות שם בדצמבר אשתקד. אולם כשברקע הסטת הכוחות לצפון, הפעולה הקרקעית האחרונה של צה"ל ברצועה, שלא סביב ציר פילדלפי או בפרוזדור הביתור נצרים, הייתה לפני יותר מחודש, בפאתי דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.
מאז, וגם לפני, ברוב רובה של רצועת עזה, צה"ל לא פועל קרקעית, וחמאס מנצל זאת היטב כדי להדק מחדש את שליטתו ברצועה. גורמי ביטחון שעוקבים אחר הנעשה שם אמרו בחודש שעבר ל-ynet כי בצבא מזהים כעת מגמה מדאיגה שמתגברת מחודש לחודש: חמאס שולט בכשני מיליון העזתים, מבלי שקמה לו ברצועה איזושהי אופוזיציה שמאתגרת אותו וללא שום התקוממות נגדו של הציבור העזתי.
פורסם לראשונה: 23:57, 05.10.24