בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש מאסר של 27 שנים שהוטלו על תושב הדרום שביצע עבירות מין קשות בבתו החורגת מאז שהייתה בת 11 וכן במתלוננת נוספת. בית המשפט הותיר גם את המאסר של עשר שנים שהוטלו על אמה של הילדה, שידעה על המעשים של בן זוגה והשתתפה באופן פעיל בעבירות המין שביצע.
1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
"ראוי, בהינתן מכלול הנסיבות, לפסוק עונש שכזה"
(צילום: shutterstock)
שופט העליון עופר גרוסקופף ציין בפסק הדין, כי "על אף כי מדובר בעונשי מאסר לתקופות ממושכות וחיוב בפיצויים בסכומים גבוהים, מתקיימת הלימה בין הזוועה שבמעשי הנאשמים, אשר קשה להאמין כי בני אנוש, לא כל שכן הורים מסוגלים לה, לבין העונשים הכבדים שנגזרו עליהם".
השופטת ענת ברון ציינה כי "נדמה שכבר את הכול ראינו וקראנו ושמענו, באה המציאות וטופחת על פנינו והיא עולה על כל דמיון. המעשים מעוררי חלחלה, מכוערים ומזוויעים, והותירו צלקות קשות בגופן ובנפשן של כל אחת מהמתלוננות".
לפי הכרעת הדין, במשך כ-17 שנים, מדי יום ביומו - ולעיתים כמה פעמים ביום - אנס האב את בתו החורגת, שבתחילת המעשים הייתה בת 11. הוא ביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים, תוך שימוש באלימות פיזית קשה. זאת, בידיעתה ובאישורה של אשתו, אמה הביולוגית של הילדה. חלק מעבירות המין החמורות בוצעו בילדה על ידי האב והאם גם יחד במשך שנים ארוכות.
מלבד התקיפה המינית המתמשכת, שלחו הבני הזוג את בתם לעבוד בעבודות שונות מאז שהייתה בת 15, ונטלו לעצמם בכפייה את הכסף שהרוויחה. כדי שהבת לא תוכל לעזוב את האב לעולם, הוא הכניס אותה להיריון בכפייה ובאלימות, ונולד להם ילד שהתגורר יחד עימם בבית ובני הזוג גידלו אותו כבנם.
המעשים הופסקו כשהילדה בגרה. בעיצומו של ויכוח עם האב, מתוך מצוקה ורצון שיפסיק להתעלל בה ולאנוס אותה, היא נטלה סכין מהמטבח, ירדה על ברכיה ואמרה לו שידקור אותה למוות. לאחר שהאב הפסיק לבצע בה עבירות מין, הוא המשיך להכות אותה ולאיים עליה, עד שאזרה אומץ ועזבה את הבית.
הגבר קיים גם קשר רומנטי עם שכנתו, ובמשך תקופה ביצע מעשי סדום רבים בבתה בעת שהשגיח עליה, כשהייתה בת שמונה ועד גיל עשר. בנוסף, קיימו האיש והשכנה יחסי מין מול בתה והנחו אותה לצפות בהם. השכנה ביצעה אף היא עבירות מין בבתה.
בני הזוג והשכנה הורשעו בביצוע עבירות מין רבות במשפחה, הכוללות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, וכן בעבירות של התעללות ותקיפת קטין, כל אחד לפי חלקו. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את העמדה העונשית של הפרקליטות, שיוצגה על ידי עו"ד רותם יוחנני - הר ציון מפרקליטות מחוז דרום והטיל על האב עונש של 27 שנות מאסר בפועל ועשר שנות מאסר בפועל על האם. על השכנה נגזרו 4.5 שנות מאסר בפועל בגין עבירות המין בבתה. כמו כן, הושתו על השלושה תשלום פיצויים לשתי הנפגעות בסך של יותר מ-400 אלף שקל במצטבר.
האב והאם ערערו לבית המשפט העליון הן על עצם ההרשעה והן על העונש. פרקליטות המדינה, שיוצגה על ידי עו"ד עילית מיידן מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ביקשה לדחות את הערעור.
בית המשפט העליון הדגיש בפסק הדין, כי העונש שהוטל על הנאשם המרכזי אכן חורג מהעונש המרבי הקבוע בחוק בגין כל אחת מהעבירות שבהן הורשע בנפרד, אך לאור פגיעות מיניות קשות ורבות שביצע בשתי המתלוננות לאורך שנים, תוך ניצול יחסי האמון והתלות של כל אחת מהן בו, "לא רק שניתן כעניין של סמכות לפסוק לו עונש העולה על העונש המרבי, אלא שגם ראוי, בהינתן מכלול הנסיבות, לפסוק לו עונש שכזה". ביחס לאם, קבע בית המשפט העליון כי העונש שהוטל עליה לא קל, אך הוא מקל בהשוואה לעונש שראוי היה להטיל עליה בגין מעשיה המזעזעים.