תיעוד ניסיון הרצח באבו סנאן

כתב אישום הוגש הבוקר (יום ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ארבעה תושבי הצפון בגין ניסיון רצח של תושבת אבו סנאן, שנורתה סמוך לביתה שבגליל המערבי. אחד הנאשמים, מוניר סעיד (50), הוא בעלה לשעבר של הקורבן. שלושת הנאשמים האחרים הם מוחמד עדאוי (30) ושני נערים בני 17 מטורעאן. צפו בתיעוד ניסיון הרצח שבפתח הכתבה.
על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד בני פסקל, לנאשם מוניר ולמתלוננת יש ארבע בנות, והם התגרשו ב-2015 אחרי שנים של אלימות מצד מוניר כלפי אשתו. לאחר הגירושים התנהלו ביניהם כמה הליכים משפטיים בנוגע לביתם המשותף. המתלוננת עתרה לפירוק השיתוף של בני הזוג וביקשה שתוכר זכאותה למחצית מהזכויות בנוגע לכל הרכוש המשותף. כמו כן, היא עתרה לקבלת צו מניעה שימנע מבעלה לשעבר לבצע תוספת בנייה בקומה העליונה של הבית.
ראש צוות החקירה מדבר על ניסיון הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)

מוניר, שהתחתן בשנית, איים פעמים רבות על המתלוננת, שהייתה בקשר רציף עם המשטרה ועם מחלקת הרווחה באבו סנאן. סופקו לה אמצעי הגנה מפני בעלה לשעבר, בהם מצלמות אבטחה שהותקנו בדירה, שבזכותן קיים תיעוד של ניסיון הרצח.
באפריל האחרון התקיים דיון בבית המשפט, שבמהלכו מוניר ואשתו לשעבר הסכימו כי נכסיהם המשותפים יחולקו ביניהם במידה שווה, אך לאחר מכן - החליט מוניר לרצוח אותה. הוא סיכם עם הנאשם מוחמד, אחיה של אשתו החדשה, לגייס שני אנשים שיירו למוות במתלוננת תמורת תשלום. מוחמד פנה לשני הנערים מטורעאן, שהסכימו לבצע את הרצח תמורת 80 אלף שקלים.
מכתב האישום עולה כי מוניר סיפק נשק למוחמד ולנערים, הדריך אותם על דרכי הגעה ומילוט מבית המתלוננת ואף העביר להם פרטי זיהוי שלה. ב-16 ביולי מוחמד אסף ברכבו את שני הנערים, והשלושה נסעו לכיוון אבו-סנאן. מוניר הכווין אותם למטע זיתים, שם החביא את הנשק והתחמושת, ולאחר שאספו אותו הנערים המתינו למתלוננת ליד ביתה. ברגע שהחנתה את האוטו ויצאה ממנו לכיוון הבית הם יצאו ממחבואם, רצו לכיוון חצר הבית - ואחד מהם ירה לעברה כמה קליעים ממרחק של מטרים ספורים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון רצח של תושבת אבו סנאן
תיעוד ניסיון רצח של תושבת אבו סנאן
משמאל: אחד הנערים יורה לעבר האישה
הנערים נמלטו בריצה אל המטע והניחו את הנשק במקום המחבוא. הם חזרו לרכב, שבו המתין להם מוחמד. מוניר שהה בדירתו במהלך כל הזמן הזה. המתלוננת, שנפגעה מכמה קליעים שחדרו לפלג גופה העליון, התמוטטה אל הקרקע ומאוחר יותר פונתה במצב קשה לבית חולים הגליל בנהריה. היא נותחה ואושפזה שם במשך עשרה ימים.
בנוסף לעבירת ניסיון הרצח, מוניר מואשם גם בעבירות של איומים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נשק נוספות, בעוד למוחמד ולשני הנערים יוחסו עבירות ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נשק. במקביל להגשת כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
החקירה התנהלה על ידי חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר, שציינו כי במהלך השנים האחרונות נעשו שני ניסיונות להתנקש בחייה של האישה. בין היתר, אמרו במשטרה, היא נורתה באמצעות חץ של רובה דיג וספגה איומים קשים מצד הגרוש שלה.