ניסיון יירוט בשמי דמשק, הלילה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון של אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, עדכן בצהריים (שישי) כי בתקיפה הלילית בסוריה, שיוחסה לישראל, נהרגו חמישה פעילים במשמרות המהפכה של איראן במדינה. מוקדם יותר הודיעה איראן כי יועץ צבאי של משמרות המהפכה נהרג הלילה בתקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "תסנים" ובטלוויזיה האיראנית, ההרוג הוא מילאד חיידרי, שדרגתו ותפקידו לא צוינו.
באיראן איימו להגיב על הפגיעה ביועץ משמרות המהפכה, ובדיווח ב"תסנים" נכתב כי "המשטר הציוני ללא ספק יקבל תגובה לפשע הזה". הבוקר, בהודעה מטעמו, טען משרד החוץ האיראני כי "התקיפות הישראליות בדמשק הן ניסיון שלה להסיט את תשומת הלב מהמשברים הפנימיים בישראל".
1 צפייה בגלריה
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
חיידרי והתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק
התקיפה הלילית בסוריה הייתה השנייה שיוחסה לישראל תוך 24 שעות. סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה על התקיפה בשעה 00:30. בדיווח נאמר כי הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית הופעלו.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה הישראלית השנייה בתוך 24 שעות" התרחשה מערבית לדמשק. כמה טילים של חיל האוויר הישראלי שוגרו לעבר בסיסים של צבא סוריה ואתרים של המיליציות האיראניות במקום. בתקיפה נפגע מחסן של אמצעי לחימה, והדי פיצוצים נשמעו באזור. ברשת אל-ערבייה הסעודית דווח כי התקיפה הישראלית כוונה נגד משלוח של רכיבים אלקטרוניים ושבבים שמיועדים לשפר דיוק טילים. מקור אופוזיציה אמר ל-ynet כי "הותקף מחסן ששימש את איראן באזור דמשק, יש פגיעה ודאית".
מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו טיל אחד לפחות. גורם צבאי סורי מסר אמר כי "בשעה 00:17 (שעון סוריה) תקפה ישראל מהאוויר מכיוון רמת הגולן יעד מסוים בפרברי דמשק, ומערכות ההגנה האווירית הסוריות ירטו בהצלחה חלק מהטילים". הגורם טען כי לא היו נפגעים בתקיפה, וייתכן שהתכוון לנפגעים סורים.
גם בלילה שבין רביעי לחמישי האשימה סוריה כי ישראל תקפה באזור דמשק. התקיפה התרחשה בשעה 01:20, ולטענת גורם צבאי סורי חיל האוויר תקף יעדים באזור הבירה בטילים שנורו מכיוון רמת הגולן. "מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים והפילו חלק מהם", טען הגורם. "שני חיילים נפצעו בתקיפה, ונגרם נזק". לפי מרכז המעקב, היעד של התקיפה היה אתר של המיליציות האיראניות באזור כפר סוסא שבדמשק.