אמה של רבאב אבו-סיאם: "זו שערורייה". הדיון היום
(צילום: בראל אפרים)

בית משפט השלום לנוער ברמלה החליט היום (שלישי) כי החשוד בהזמנת רצח גרושתו רבאב אבו סיאם, שכבר אתמול אסף את בתו בת ה-3 מהגן, יקבל עליה משמורת מלאה. שתי הבנות הנוספות (6 ו-11), כך הוחלט, יועברו לפנימייה.
2 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב אבו סיאם ובנותיה, והחשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
לדיון הבוקר שהתקיים בדלתיים סגורות, התייצבו גורמי הרווחה וגם אביה ואמה של רבאב, שמגדלים מאז הרצח את שלושת הילדות של בתה, לפי החלטת בית הדין השרעי. תוכן הדיון אסור לפרסום, אולם לפי גורם המעורה בפרשה, בדיון היום הרווחה הציגה את עמדתה, שבת ה-3 תעבור לחשוד, ושתי הילדות למקום נייטרלי. לא חלפו דקות מאז ההחלטה, וגורמי הרווחה יצרו קשר עם אמה של רבאב, וביקשו שתביא את הבנות אליהן כבר ממחר בבוקר.
אתמול התקיימה ועדת "תכנון טיפול" של גורמי הרווחה בעיר לוד. לאותה הוועדה התקבל באופן מפתיע "מידע מוטעה", כפי שהגדירו אותו גורמי רווחה, לפי נסגר התיק נגד האב שחשוד ברצח אמן של הילדות. גורמי רווחה הבינו את ה"טעות האיומה", לפי גורמים, רק בסיום הוועדה. התיק נגד החשוד, נזכיר, עדיין לא נסגר. למרות שבת ה-3 הטיחה בפני אביה שהוא זה שרצח את אמה, המליצה הוועדה להעבר שתיים מהבנות למרכז חירום, ולהחזיר את בת ה-3 לחיק אביה החשוד, כפי שהוא דרש.
אמה של אבו סיאם התנגדה באופן נחרץ למתווה. "איבדתי את בתי לפני כמה חודשים, ועכשיו גם את הבנות שלה", אמרה. "לא מעכלת את מה שקרה. זה לא הגיוני ולא מקובל על הדעת. קשה לי. משטרת ישראל לא עשתה את עבודתה והרווחה עשתה עוול לבנות, מבית חם למוסד סגור לכלא. אין צדק. זה מחדל של הרווחה, זו שערורייה. לשר הרווחה אני אומרת - תתביישו".
הסבתא בריאיון לאולפן ynet, הבוקר
(צילום: אורי דוידוביץ, חגי דקל)

2 צפייה בגלריה
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
ציור שציירה בתה של רבאב, שחזתה ברצח אמה
"למה להפריד בין אחיות? למה לא להשאיר את הקטנה אצלי? לרוצח הם רוצים להביא אותה? הוא ישתמש בה כהגנה", הוסיפה הסבתא. "אני לא יכולה להתמודד עם ההחלטה הזו שהשופט קבע מראש. עשו ממני צחוק. הרוצח ימשיך להטריד אותנו. הוא רצח את הילדה שלי מול העיניים, ומתנקם בי כי בנותיו לא רוצות אותו".
כזכור, זמן קצר לאחר הרצח החשוד נעצר בנמל התעופה בן גוריון, אך בהמשך שוחרר, כמו גם חשודים אחרים שנעצרו בחשד למעורבות. נציין כי גם עד היום, חצי שנה לרצח, איש לא הואשם ברציחתה של אבו סיאם. הרצח בוצע למרות שאבו סיאם הייתה מאוימת במשך תקופה ארוכה, וחרף תמרורי האזהרה הרבים שהיו. גם חשודים אחרים מלבד הגרוש נעצרו ושוחררו בהמשך. בני המשפחה היו נתונים לאיומים מאז, ובמשך תקופה ארוכה הבנות שחזו ברצח אמן לא הלכו לבית הספר מאותה הסיבה. כך למשל, חודשיים וחצי אחרי הרצח של רבאב, אלמונים ריססו בירי את בית סבה.