2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה בביירות
נאום נסראללה בביירות
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שני) לחוק עונש מוות למחבלים שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ואמר כי מדובר ב"צעד טיפשי" - שכן לדבריו חוק כזה רק יגביר את הרצון והמוטיבציה של פלסטינים לבצע פיגועים.
"כשישראל אומרת שהיא הולכת לכיוון עונש מוות זה צעד טיפשי", אמר נסראללה במהלך נאום מצולם ששודר במסגרת אירועי יום פצועי חיזבאללה בלבנון. "בעיניי, כל מה שקורה בישראל זה סימני הסוף של קיום מדינת ישראל. האויב הטיפש חושב שאם הוא מאיים על אנשי ההתנגדות הפלסטינית בכלא ואז גם בעונש מוות אז זה ירתיע אותם - הוא חי באשליות".
"יכול להיות שיהיו כאלה שיחששו להיכנס למאסר, אבל מוות זה לא דבר שמפחיד אותם", המשיך נסראללה. "אני פונה לציונים הטיפשים ואומר שהחוק הזה רק יגביר את הרצון והמוטיבציה בקרב הפלסטינים לבצע פעולות ג'יהאד. זה ממש לא ירתיע אותם".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מחויבים לחוקק את החוק". בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
עוד אמר נסראללה: "האויב הישראלי מנסה לעבור מעבר לגבולות השטח שלו ב-20 ולפעמים גם 50 מטר. חיילי צבא לבנון עומדים מול חיילי צה"ל כשהם עם ציוד בסיסי ורובה, והצד הישראלי עומד עם טנקים. אנחנו לא נותנים לו לפלוש ולכבוש שטחים חדשים מאדמת לבנון. זה משהו שחוזר כמעט כל יום. יש משוואת הרתעה אמיתית בלבנון, אחרת המצב הזה לא היה אפשרי, ובגלל זה הישראלים לא מעזים לפעול נגד החיילים הלבנונים ולא מפנים נשק, כי הם יודעים טוב מאוד שאנשי חיזבאללה עומדים מאחוריהם בכוננות מלאה ועוקבים אחרי כל צעד שלהם".
החוק עבר כאמור בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאה, ברוב של 55 חברי כנסת מול תשעה מתנגדים. להצעת החוק של ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הוצמדה הצעת חוק זהה של ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, ושתיהן עברו בקריאה טרומית במליאה. חברי הכנסת ממפלגת יהדות התורה נמנעו בהצבעה.
השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר במליאת הכנסת באותו יום כי "מאז קום המדינה מחבלים ארורים רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים. לפי הצעה זו טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות בנסיבות שיש בהן מטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי יידון לעונש המתה. צריך לדעת - לפעמים אנחנו רוצים להיראות הומנים ומוסריים, אבל במקרה הזה אם לא נחוקק את החוק הזה אנחנו לא נהיה הומנים כלפי הילדים שלנו וכלפי המשפחות שלנו".