12 שנות מאסר נגזרו הבוקר (שלישי) על אלירן אסקיאס, בן 25 מפתח תקווה, שניסה לרצוח את עדיאל תורתי תושב העיר, שמת לאחר שכמה צעירים פגעו בו. גופתו של תורתי אותרה בשטח מיוער בעיר, ימים בודדים לאחר שדווח על היעדרותו. הצעירים לא הואשמו ברצח, כי לא היה ניתן לשלול שמת מסיבה אחרת.
אסקיאס הורשע במסגרת הסדר טיעון על פי הודאתו, כי ניסה לרצוח את תורתי בן ה-20. הוא הורשע גם בהשמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט, בבית המשפט המחוזי מרכז על ידי השופטים הנשיאה רות לורך, השופטת דבורה עטר והשופט עמי קובו. את העונש, שלא הוסכם על ידיד הצדדים, גזרו השופטים. בנוסף נגזרו עליו מאסר על תנאי, ופיצוי של 80,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
(צילום: דוברות המשטרה)
אחרי איתור גופתו של תורתי, בינואר 2019, נעצרו חשודים ברציחתו. הנאשמים לא הואשמו ברצח, למרות שמהאישום עלה כי פגעו בו עד שחשבו כי גרמו למותו, היות שבחוות הדעת של המכון הפתולוגי לא ניתן היה לקבוע את סיבת המוות. בגופו נמצאה כמות גדולה של קוקאין. השופטים קבעו כי "הנאשם דקר את המנוח בסכין יפנית ותקף בעזרת פיית זכוכית שבורה. מעשיו בוצעו באכזריות רבה". הנאשם צויין טעון הגנה בכלא ומוחזק בהפרדה מחשש לפגיעה.
לפי עובדות כתב האישום המתוקן, בהן הוא הודה והורשע, אסקיאס ביחד עם הנאשמים הנוספים, קארו גבוריאן וקטין נוסף, שהו יחד עם עדיאל תורתי ז"ל ביחידת דיור בפתח תקווה. הארבעה צרכו יחדיו אלכוהול וקוקאין. קארו חשד במנוח כי "הלשין" על מיקומה של יחידת הדיור אותה רצה להסתיר בשל פעילותו הפלילית, כשעל רקע זה החליטו השלושה להרוג את תורתי.
משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה
(צילום: דוברות המשטרה )
חלקו של אסקיאס כלל מכות, דקירות בסכין וכן באמצעות שבר בקבוק זכוכית בחלקים שונים בגופו של תורתי, והנחת רגלו בחוזקה על צוואר המנוח בעודו שכוב ומדמם, ואז כרך סביב צווארו חולצה במטרה לחנקו. לאחר שאסקיאס וחבריו סברו כי הביאו למותו של תורתי, הותירו אותו על הרצפה, עזבו את המקום והחלו בפעולות להשמדת ראיות והעלמתו של המנוח במטרה להימלט.
בשעות הערב והלילה למחרת חזרו הנאשמים עם שניים נוספים לנקות את יחידת הדיור ולאסוף ראיות, והצטיידו באת חפירה על מנת לחפור קבר לתורתי ולהעלימו. הם חפרו קבר למנוח באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור, הוציאו את הפח כשהגופה בתוכו, והובילו אותו לחורשה. אחר כך השליכו את הגופה לקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום.

"זהו, הוא גמור, גמרתי אותו"

לפי האישום בו הודה הצעיר היום, הנאשם גבוריאן דקר את תורתי בסכין יפנית, והוא התחנן: "למה זה מגיע לי? למה אתה משתגע?". קארו השיב: "שתוק יא מלשין", ותורתי ביקש שיעזוב אותו. בסוף קארו יצא מהמקלחת שם תקף את תורתי, ואמר: "זהו, הוא גמור, גמרתי אותו".
לתורתי נגרמו פצעי דקירה וחתכים בראש, בצוואר, בגב ובידיים. בנתיחה בגופתו נמצאו אלכוהול וקוקאין, ובגלל הקושי להוכיח שלא מת ממנת יתר לא צוין כי מותו נגרם כתוצאה מהתקיפה. המשפט נגד שני הנאשמים הנוספים בעבירת ניסיון הרצח עוד מתנהל. נאשם נוסף שהורשע בסיוע לאחר מעשה – נידון לשנתיים מאסר.
סנגורו של אסקיאס, עורך הדין ניר שניידרמן, מסר כי "העונש הנזכר בכתבה הוטל על אלירן לאחר שהתבררו בבית המשפט בהליך ארוך כלל נסיבות ביצוע העבירות שיוחסו לו ונסיבותיו האישיות. אלירן ואני מצטערים מאוד על מותו של עדיאל ז״ל וכואבים את כאבה של משפחת תורתי".
עו"ד שרה טל מפרקליטות מחוז מרכז מסרה לאחר מתן גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדתנו והטיל עונש הנותן ביטוי לחומרה ולאכזריות שבמעשים וכן לחלקו של הנאשם במעשים".