2 צפייה בגלריה
עמר אסעד פלסטיני בן 80
עמר אסעד פלסטיני בן 80
אסעד. "מצפים לחקירה פלילית מלאה ולהטלת אחריות מלאה בעקבות המקרה"
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, אמר הערב (ג') כי ארה"ב מצפה "לחקירה פלילית מלאה והטלת אחריות מלאה" על מותו של עמר אסעד, הפלסטיני בן ה-80 שנמצא ללא רוח חיים לאחר שנעצר בידי כוח צה"ל.
בתדרוך לכתבים נשאל פרייס אם ארה"ב מרוצה מהתשובות שקיבלה מישראל בנוגע למקרה, והוא השיב: "אנחנו ממשיכים להיות מודאגים מנסיבות המוות של עמר אסעד, שהוא אזרח אמריקני. רשמנו לפנינו את הודעת צה"ל, חקירת המפקדים והממצאים שהעלו כי היה כישלון בהגנה על חיי אדם".
פרייס ציין את התחקיר הצבאי שפורסם אמש, שבעקבותיו ננזף מפקד גדוד נצח יהודה והודחו מתפקידיהם מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה שהובילו את הכוח שביצע את המעצר.
"חקירת המקרה על ידי המשטרה הצבאית נמשכת", הוסיף דובר מחלקת המדינה. "אנו מצפים לחקירה פלילית מלאה והטלת אחריות מלאה. אנחנו ממשיכים לדון על התקרית המדאיגה הזאת מול ישראל ומצפים לקבל הבהרות נוספות".
2 צפייה בגלריה
נד פרייס
נד פרייס
פרייס. "דוחים את הטענות שפעולות ישראל מסתכמות לכדי אפרטהייד"
(צילום: רויטרס)
דובר מחלקת המדינה האמריקנית התייחס גם לדו"ח של ארגון "אמנסטי אינטנשיונל" המאשים את ישראל בפשעים נגד האנושות ובמדיניות של "הפרדה, נישול והדרה" כלפי הפלסטינים. בדו"ח שנקרא "האפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים" קרא הארגון להטיל אמברגו נשק על ישראל.
"אנחנו דוחים את הטענה שפעולות ישראל מסתכמות לכדי אפרטהייד", אמר פרייס בתדרוך לעיתונאים. "משרד החוץ האמריקני מעולם לא השתמש בטרימינולוגיה הזו. אנחנו מחויבים לקדם כיבוד זכויות אדם בישראל, בגדה ובעזה. יש לנו שיתוף פעולה עם ישראל ואנו דנים איתם על מגוון נושאים, כולל כאלה שנוגעים לזכויות אדם".
לדבריו, "אנחנו ממשיכים להדגיש בפני ישראל והפלסטינים שיש להימנע מפעולות חד צדדיות שמגבירות את המתח כולל סיפוח, פעילות התנחלויות, הסתה לאלימות, הריסות בתים ותשלום משכורות למחבלים".
בתשובה לשאלה אם ארה"ב מסכימה עם טענת ישראל שהדו"ח נגוע באנטישמיות אמר פרייס כי "ישראל השמיעה הסתייגות מהדו"ח. אנחנו חושבים שכאשר מדברים על ישראל חשוב שלא ישללו מהעם היהודי את זכותם להגדרה עצמית, ויש כאן סטנדרט כפול".