הדיון בהארכת מעצרה של החשודה בשליחת מכתבי האיומים
(צילום: אורי דוידוביץ' )

עצור נוסף בחשד לאיומים על ראש הממשלה, לאחר מעצר האישה שחשודה ששלחה קליעים לבני משפחתו: המשטרה עיכבה לחקירה היום (ראשון) תושב אלעד בן 51, בחשד שהתבטא כי יש לפגוע בראש הממשלה נפתלי בנט. בתום חקירתו בתחנת המשטרה בעיר ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט אם להביאו מחר לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.
במקביל הוארך עד חצות מעצרה של אילנה ספורטה חניה, החשודה ששלחה מכתבי איומים עם כדורים לאשתו ובנו של בנט. בית משפט השלום בראשון לציון קבע שלאחר מכן היא תישלח למעצר בית. המשטרה, שדרשה שמעצרה יוארך בארבעה ימים, ביקשה עיכוב ביצוע ל-24 שעות על מנת לערער על ההחלטה עד מחר בשעה 16:00, והשופט אישר זאת.
2 צפייה בגלריה
אילנה ספורטה בבית המשפט
אילנה ספורטה בבית המשפט
אילנה ספורטה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
תושב אלעד חשוד שאיים לפגוע בו. רה"מ בנט מגיע לישיבת הממשלה, הבוקר
(צילום: AP)
במהלך הדיון שאל עורך דינה של החשודה, עו"ד עדי כרמלי, אם החשדות הוטחו בה. נציג המשטרה טען כי "נעשו פעולות רבות ומה שלא הוטח בה נמצא בדו"ח הסודי". עו"ד כרמלי אף טען כי ביום שישי האחרון פורסם בתקשורת דוח של המטה הארצי ובו ממצאי גרפולוג של כתב ידה לעומת כתב היד במכתבים. במשטרה טענו שהם לא הדליפו את המסמך. למשמע הערה זו אמר השופט אייל מלמד: "איך זה יוצא החוצה? מר כרמלי לא עשה את זה, אני לא הוצאתי את זה. איך זה קרה?".
נציג המשטרה, טען כי מאז הארכת המעצר השנייה שנערכה ביום חמישי נעשו פעולות רבות והוסיף: "היום יש התפתחות משמעותית מפעולה אחת שעשינו. אנחנו לא יכולים להטיח בחשודה את הדברים לפני כן ונהייה מוכנים מחר בבוקר כשנסיים את הפעולה".
השופט ארז מלמד, שדיבר עם החשודה בשיחת וידאו, כתב בהחלטתו: "עיון בתיק החקירה מראה שהחשד נותר בעינו ובעוצמה גבוהה. בנוסף אין חולקת בדבר המסוכנות הגלומה בדבר מעצם הבחירה לשלוח לכאורה מכתב איום וקליע. יחד עם זאת מחובתו של בית המשפט לבחון חלופת מעצר. פעולות חקירה אפשר לעשות גם כאשר היא במעצר בית ניתן גם ניתן להטיח את תוצריה בשעות הקרובות. החשודה עצורה כבר מ-9 במאי, נעדרת כל עבר פלילי. לפיכך ומבלי להקל ראש בחומרת החשדות אני מורה בזאת על הארכת מעצרה עד היום בחצות שלאחר מכן תשוחרר בתנאים".
עו"ד כרמלי המייצג את חניה ספורטה אמר בתום הדיון: "בית המשפט קבע שאין עילת שיבוש ואין צורך להחזיק אותה במעצר. המשטרה טיפסה על עץ גבוה מדי ומייחסת לפרשה דברים. התנהלות המשטרה עצמה שביקשה פעם אחר פעם הארכת מעצר על שיבוש אך מתדרכת בעצמה את התקשורת. ההחלטה שקולה ומאוזנת והלקוחה שלי תשוחרר לביתה".