דב (דוגל) אליעז (87), מוותיקי קיבוץ נחל עוז, הוא עובד ותיק בענף הנוי של הקיבוץ. ב-7 באוקטובר הוא פונה מביתו לאחר מתקפת חמאס על הקיבוץ וימים לאחר מכן התבשר כי נכדו, תומר אליעז (17) ז"ל, נחטף, ולאחר מכן התברר כי נרצח. בפעם הראשונה מאז, הוא שב אתמול (יום ראשון) לקיבוץ, ולמרות הכאב על הנכד ועל אובדן החברים, דוגל לא חשב פעמיים ונרתם מיד לעבודות הגינון.
דב שב לכסח את הדשא בנחל עוז: "להרים את הקיבוץ מחדש"

1 צפייה בגלריה
דב אליעז מוותיקי קיבוץ נחל-עוז, התבשר כי נכדו, תומר אליעז נרצח
דב אליעז מוותיקי קיבוץ נחל-עוז, התבשר כי נכדו, תומר אליעז נרצח
דב על המכסחה בקיבוץ, אתמול. "באתי לתת כתף לחבר'ה פה"
הוא עלה על מכסחת הדשא ויצא לעבוד במדשאות של הקיבוץ, שם העשב הירוק גבוה מאוד, כי לא היה מי שיטפל בו ביום יום. דוגל יצא לפנסיה מזמן אבל נותר נאמן לעבודות הגינון. אחד מעובדי הנוי נחטף והעובד השני ניהל קרבות עזים עם המחבלים בקיבוץ באותה שבת. דוגל הבין אתמול שאין מי שיעשה בשלב הזה את העבודה ולקח על עצמו את המשימה. הוא יצא לקצור את הדשא במלוא המרץ. "התגעגעתי הביתה. באתי לתת כתף לחבר'ה פה, להרים את הקיבוץ מחדש", הוא אמר.
נכדו תומר ז"ל נרצח כאמור במתקפה על הקיבוץ. גם אימו של תומר, דקלה ערבה ז"ל ובן זוגה נועם אליקים ז"ל, נרצחו. בנותיו של נועם מנישואיו הראשונים, דפנה ואלה, נחטפו לעזה ושוחררו. בני משפחת ערבה-אליקים היו בבית בקיבוץ נחל עוז בשבת הנוראית וכנראה היו הראשונים שאל ביתם חדרו המחבלים.
המחבלים ירו ברגלו של נועם ז"ל ולקחו את המשפחה בשבי. תומר ז"ל נלקח החוצה בידי המחבלים באיומי רובה כדי לגרום למשפחות השכנות לצאת החוצה ולירות בהן או לחטוף אותן. המחבלים "הגדילו לעשות" וצילמו זאת במכשיר הנייד של דקלה ז"ל, בסרטון שהופץ דרך חשבון הפייסבוק שלה בשידור חי.