1 צפייה בגלריה
מבלוט צ'בושולו שר החוץ של טורקיה
מבלוט צ'בושולו שר החוץ של טורקיה
צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית. צ'בושולו
(צילום: AFP)
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אישר בצהריים (חמישי) כי יגיע לביקור בישראל באמצע חודש מאי. בריאיון לטלוויזיה הטורקית אמר צ'בושולו כי בביקור ידון עם עמיתו הישראלי יאיר לפיד בהחזרת שגרירים הדדית בין המדינות ובשיתוף פעולה בהקמת צינור גז.
צ'בושולו ציין כי הקמת צינור גז בין טורקיה לישראל לא תהיה אפשרית בטווח הקצר, כמו גם בניית מערכת חלופית להפחתת התלות בגז הרוסי. שר החוץ הטורקי צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית. הוא מסר כי בביקורו בישראל יתלווה אליו גם שר האנרגיה הטורקי פתיח דונז.
הרצוג עם ארדואן בביקורו בטורקיה
(צילום: רועי עידן)

הטורקים מאוד רוצים להכריז על החזרת שגרירים ולקדם את עסקת הגז עם ישראל. בישראל זהירים ורוצים להתקדם לאט, בעיקר על רקע סוגיית אירוח אנשי חמאס באיסטנבול.
על רקע ההתחממות ביחסים, נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בתחילת החודש באנקרה ונפגש עם עמיתו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן בארמונו. "מצאתי מארח שפתוח לדיאלוג אמיתי", אמר הרצוג בתום הביקור, שלדבריו "נועד לשדר מסר של תקווה וחלופה לכל מי שחושב שעימות ואלימות יביאו תוצאות".
בשבוע שעבר אמר ארדואן כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט עשוי לבקר בארצו. "זה עשוי לקדם התחלה של עידן חדש בקשרי טורקיה-ישראל", אמר ארדואן. "שיתוף הפעולה בגז הטבעי נמנה עם הצעדים החשובים ביותר שטורקיה וישראל יכולות לנקוט כדי לשקם את היחסים ביניהן, ובתהליך הזה ייתכן שראש הממשלה נפתלי בנט יבקר בטורקיה".