(צילום: גיל יוחנן, שמוליק דודפור)

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) דחה הבוקר (יום ד') את הביקורת שמשמיעה האופוזיציה על הפגישה של ח"כ מנסור עבאס עם המלך עבדאללה, ואת הפרסומים שלפיהם הביקור עסק במו"מ מדיני מול הפלסטינים. בראיון לאולפן ynet אמר השר הנדל: "לפייק ניוז אין מגבלות. גם שמעתי שהעברנו 50 מיליארד שקל לחמאס. בינתיים היחידים שהעבירו מזוודות כסף לחמאס, וקיימו איתו קשרים, ואיבדו את הנגב והגליל - זה אלה שיושבים היום באופוזיציה".
- חבר כנסת שלכאורה חבר לקואליציה כדי לעזור לחברה הערבית בישראל נפגש עם מלך ירדן, והם מוציאים הודעה על פתרון שתי מדינות. איך זה מתיישב עם המטרות שלכם? "תתפלאי, בממשלה הזאת יש לא רק ערבים ישראלים שתומכים בשתי מדינות, אלא גם יהודים כאלה. ויש כמוני שחושבים שצריך לנקוט שמרנות בכל הנוגע לניהול סכסוכים. מעבר לזה, אחרי ההודעה הזו יצאה הודעת הבהרה. אבל זה לא משנה. אמר ראש הממשלה והתכוון לכך: אין משא ומתן מדיני. ודאי לא על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. פגישות עם גורמים מדיניים יש כל הזמן, על ידי כל מיני גורמים".
- אתה מרגיש בנוח לשבת בקואליציה עם מישהו בעל שאיפות לאומיות פלסטיניות? בעבר לא כל כך אהבת התנהלות מהסוג הזה. "אני מרגיש בנוח לשבת בקואליציה עם אנשים שאני לא מסכים איתם. ישבתי עם יעקב ליצמן שהוא לא בדיוק ציוני. הייתי שמח מאוד שתהיה קואליציה שכולה מורכבת ממפלגות ציוניות אבל זה לא המצב. אני מרגיש נוח בממשלה הזאת ואני גאה בה. היא עובדת מצוין".
3 צפייה בגלריה
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
המלך עבדאללה וח"כ מנסור עבאס בעמאן
(צילום: AFP)
- מבחינתך פגישות מדיניות שמקיים מנסור עבאס, בהינתן שאיפותיו הלאומיות, הן מעשה לגיטימי? "בקואליציה הזו יש חילוקי דעות, ובסוף מי שמחליט זו הממשלה. הממשלה הזו לא תיישם אף שאיפה לאומית למעט של הלאום היהודי. זו מדינת לאום יהודית ודמוקרטית. אלה קווי היסוד של הממשלה. כל הקשקשת שמגיעה מכיוון האופוזיציה לא מטרידה אותי. אני באמת מתכוון לזה, אני לא אומר את זה מהפה לחוץ.
"עם מלך ירדן בוודאי שהייתי מקיים פגישות. הוא שחקן חשוב. חיברנו שוב פעם את הקשרים עם ירדן. הפסדנו הרבה על אובדן הקשרים האלה. ראינו שהפסדנו שטח בגלל זה".
- במה כן עסקה הפגישה ביניהם? "אני לא יודע, אבל אני סומך על מה שהוציאו הירדנים יותר מאשר על ח"כ מהאופוזיציה".
הוא התייחס לפשיעה הגוברת בחברה הערבית ולתחושת אובדן המשילות באזורים שונים בארץ: "גם לפני שנה וחצי הנגב והגליל היו במצב מאוד קשה. כל התהליכים שאנחנו רואים של חוסר משילות בנגב ובגליל התחילו זמן. בשורה התחתונה קיבלנו מציאות וצריך לטפל בה".
- כמה זמן תצליחו להחזיק בקואליציה כזו של 61 ח"כים? אנחנו רואים את חילוקי הדעות גוברים והולכים. יש כוונה לגייס את המפלגות החרדיות או אפילו חלקים בליכוד? "אנחנו נחזיק כמה שנצליח. אני מאוד מקווה שהממשלה הזו תכלה את ימיה. אני אעשה כל דבר שאני יכול כדי שזה יקרה. כשר תקשורת אני יכול לעבוד, מה שלא הצלחתי בעבר. לגבי המפלגות החרדיות, יש פה הזדמנות גדולה לעזור לחרדים".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
השר הנדל. "אין נתק מהחרדים, אבל יש קווי יסוד"
(צילום: הדר יואביאן)
- בוא נכניס את זה לקונטקסט פוליטי, יש דיבורים? "אני לא יודע. אני מדבר עם חבריי מהמפלגות החרדיות כל הזמן. אין נתק עם אף אחד מהם. אבל בסוף יש קווי יסוד לממשלה".
- מה לגבי הליכוד? אתה מזהה שם איזשהו ייאוש ביום שאחרי העברת התקציב? "אני מזהה ייאוש כבר כמה זמן. אלה שעיניהם בראשיהם מבינים שנתניהו הוליך אותם שולל במשך ארבע מערכות בחירות. כל פעם הוא סיפר להם שעוד רגע הוא מרכיב ממשלה. אבל הוא לא יכול להרכיב ממשלה, וזה לא משנה אם יהיו לו 40 מנדטים, כי הוא ייקח את המנדטים האלה מש"ס או מהציונות הדתית או מיהדות התורה. בסוף זה משחק סכום אפס".
- יכול להיות שנראה ח"כים מהליכוד מצטרפים לממשלה הזו? "אני מניח שיש הרבה שרוצים. להגיד לך שהם יצטרפו? הנבואה נתנה לשוטים. אבל בהחלט הם מרגישים לא נוח עם העבודה שהם נמצאים באופוזיציה רק בגלל אדם אחד שמסובך בענייניו המשפטיים".
- אני מניחה ששמעת את הדברים שאמר כאן אתמול ח"כ דודי אמסלם, גם על יאיר לפיד (מפעל רדיואקטיבי של רעל) וגם על מיקי לוי (סמרטוט). מה דעתך על ההתבטאויות האלה? "הסגנון מעיד על עיסתו. אמסלם כל הזמן מתבטא בצורה כזאת ומשמש אנטיתזה לדוגמא אישית. הפוך ממה ששליח ציבור אמור לייצג. יש ילדים, בני נוער וציבור רחב שמסתכל על נבחרי הציבור ורוצה לשמוע שפה אחרת. אמסלם פוגע ביכולת של המצביעים שלו להסתכל על הכנסת ולהרגיש גאווה".
3 צפייה בגלריה
נתן אשל בנימין נתניהו
נתן אשל בנימין נתניהו
נתן אשל ובנימין נתניהו. בעלי כוח מעדיפים את התוקפים
(טל שחר)
- לגבי הפרשה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. מה אתה שומע ממנה? "לא שמעתי ממנה. אמרתי לה שאני מחזק אותה. כשמישהי שמתלוננת שתוקפים אותה, מה גם שראיתי כמה ימים לפני כן תקיפה מילולית מאוד בוטה כלפיה, אז אני דבר ראשון מאמין לה. אני מזכיר לך שעבדתי בלשכת ראש הממשלה בזמן פרשת נתן אשל. ראיתי איך בעלי כוח, כולל יו"ר האופוזיציה, מעדיפים את המתקיפים ולא את המותקפת".
את כוונתו להסיר את הטלפונים הציבוריים מהרחובות הסביר השר הנדל: "כבר לא משתמשים בהם. להיפך, יש אפילו פעילות פלילית סביבם, אז אנחנו משחררים אותם. אני חותם על תקנה שמאפשרת לא לחייב את בזק להחזיק טלפונים ציבוריים למעט מקומות שבהם יש בהם שימוש מסיבי. אז הטלפונים ייעלמו או יהפכו לספריות ציבוריות. טלפון כטלפון לא יהיה יותר. לפעמים קורים דברים כאלה, נופי ילדותינו נעלמים ונוצרת מציאות חדשה".