יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת חברי הקבינט, ואמר בריאיון ל-ynet כי "אנחנו רואים דשדוש בשדה הקרב ובסוף השבוע האחרון מאות שיגורים בצפון ובדרום. המלחמה היחידה שמתנהלת זה כולם נגד כולם בקבינט המלחמה, ככה אי-אפשר לנצח".
ריאיון עם אביגדור ליברמן. "נתניהו לא מסוגל להוביל את ישראל לניצחון"
(צילום: ליאור שרון)

הוא הוסיף: "הדבר הכי גרוע זה שהמטרה העיקרית של מערכת ביטחון היא לא להגן על אזרחים אלא להגן על המשטר. נתניהו משתמש במערכת הביטחון לשרידות פוליטית". לדבריו, "ראש הממשלה לא מציג שום אופק, שום תקווה. איך אתה מתכוון לסיים את האירוע? יש לו שש זירות פתוחות, הוא לא יודע איך לסגור זירה, אין לו מסוגלות. האיש לא מסוגל להוביל את מדינת ישראל לניצחון, כל מה שהוא נלחם עליו כרגע - הבטחת המשך שלטונו", אמר.
הוא התייחס לביקורות על התנהלות בכירי הצבא במהלך המלחמה, והוסיף: "קודם כל מי שאחראי הוא ראש הממשלה. הוא היה יכול להחליף את חברי הקבינט ובעלי תפקידים נוספים, כראש ממשלה הוא צריך להוביל את המהלכים, אבל הוא לא מעוניין להחליף אף אחד - כי אז השאלה המתבקשת היא האם גם הוא אחראי, ולמה הוא לא לוקח אחריות ומתפטר". לדבריו, "הוא מעוניין להמשיך ולמרוח את המלחמה, להמשיך ולהמשיך. במלחמת יום כיפור, אחרי 19 יום היינו על אם הדרך לקהיר ולדמשק".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. "רה"מ מעוניין להמשיך ולמרוח את המלחמה"
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
בני גנץ אביגדור ליברמן
בני גנץ אביגדור ליברמן
גנץ וליברמן. "היה צריך לפרוש אתמול"
(צילום: מוטי קמחי )
"קונספציה ישנה של תבוסתנות היא היחידה ששולטת", אמר. "ראש הממשלה מאפשר לנציגים בריטים לבחון את תנאי הכליאה של מחבלי הנוחבה תוך כדי מלחמה, זה טרלול. החטופים שלנו בתת-תנאים, חמאס לא מאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר שם - והוא מאפשר לבקר אצל מחבלי נוחבה".
על משבר חוק הגיוס והשוויון בנטל אמר: "הציונות הדתית הפכה מתנועה ציונית מובהקת לתנועה משיחית. אנשי הציבור שלהם, שנרתמים כאריות ומשלמים מחיר כבד ביותר בשדה הקרב, ודווקא הם מתחמקים במקום להתייצב בצורה הברורה ולהגיד: 'אנחנו חייבים כרגע לעזוב את כל מה שהיה, פשוט חסרים לנו חיילים'. זה גם פוגע בחוסן הלאומי. רוצים להחזיק גם בדרום וגם בצפון, מי יעשה את זה? הנטל על אלו שנושאים בו רק יגדל, ואלו שלא עשו כלום ימשיכו כך. אני שומע את סמוטריץ' ובן גביר מדברים על לכבוש שטחים ולהחזיק אותם. מי יחזיק בדיוק?".
ליברמן התייחס גם להמשך דרכו של השר בני גנץ בממשלה, ואמר כי "הוא היה צריך לפרוש כבר אתמול. אני לא מבין למה הוא עדיין חבר בממשלה. בניגוד לכל הסיכומים נתניהו פשוט דורך עליו, מקבל החלטות ולא מתחשב בו. גם בנושא חוק הגיוס, זה לא סביר. לממשלה הזאת אין שום תוכנית, אין אופק ואין חזון. הם לא יודעים לאן הם מובילים את עם ישראל והם לא מסוגלים להביא ניצחון".
4 צפייה בגלריה
מוחמד דחלאן, אבו מאזן, יחיא סינוואר
מוחמד דחלאן, אבו מאזן, יחיא סינוואר
אבו מאזן וסינוואר. "אין שום הבדל"
(צילום: JAAFAR ASHTIYEH/Pool via REUTERS, EPA)
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
"ממשל צבאי בעזה - טרלול". ליברמן ונתניהו.
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על האפשרות להסכם נורמליזציה עם סעודיה: "בוא נראה מה זה כולל מבחינת האמריקנים. ביידן מדבר על שתי מדינות לשני עמים, זה הסעיף הראשון בהסכם עם סעודיה. צריך להבין, כל ניסיון למדינה פלסטינית נכשל, זה לא רלוונטי. יש לנו ניסיון של 31 שנה מאז הסכמי אוסלו, וגם אחרי ההתנתקות, זה נכשל פעם אחר פעם". הוא טען: "אין שום הבדל בין יחיא סינוואר לאבו מאזן. הרשות הפלסטינית היא גוף עוין".
לדברי ליברמן, בנושא "היום שאחרי" המלחמה, "צריך לקבוע תוכנית ברורה. מבחינתי, היא כוללת ארבעה סעיפים, שהראשון מביניהם הוא ניתוק מוחלט. אחרי ההתנתקות המשכנו לספק להם חשמל, מים וסחורות, רימינו את עצמנו. דבר שני - חופש מבצעי מוחלט, כמו ביהודה ושומרון". הוא הוסיף: "סעיף נוסף הוא הקפדה בקוצו של יו"ד על רצועת ביטחון, ולבסוף להגדיר בחקיקה את אונר"א כארגון טרור".
"מי שולט ברצועה? זה לא מעניין, זה לא שלנו. נתניהו מדבר על ממשל צבאי, זה טרלול. אנחנו נשלם שם יום-יום", אמר, "זה הכל דיבורי סרק. מאיפה המקור התקציבי? מי יבצע שם את הממשל?".