אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, נפגש אמש (שלישי) לשיחה עם תושבים מעוטף עזה - והעריך כי עד מרץ 2024 הם יוכלו לשוב לבתיהם. בשיחה הוא לקח אחריות על הכשלים שהביאו למתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, וסיפק הערכות שונות לגבי מצב הלחימה.
1 צפייה בגלריה
אלוף רפי מילוא
אלוף רפי מילוא
אלוף רפי מילוא
(צילום: תומר שונם הלוי)
הכותרת
בין הסכמי אוסלו למלחמה בדרום | שמעון שיפר
32:11
"הכישלון ב-7 באוקטובר יצר בעיית אמון גדולה. הוא יצר חוסר ביטחון אישי ומשפחתי ופגע בחוסן הלאומי שלנו", אמר האלוף מילוא. "צה"ל שלפני 7 באוקטובר וצה"ל שאחריו לא יהיה אותו הדבר. גם החברה בישראל תשתנה. ההגנה תהיה אחרת. אנחנו כבר מבינים שהמכשול לא מספיק, הוא לא פתרון. כדי להכריע את חמאס נצטרך לגדוע את ההברחות מציר פילדלפי. נצטרך להיות גם יותר התקפיים. עוד לא עצרנו לעשות תחקיר, הרגע הזה יגיע. ברגע שנעבור לשלב מסוים בלחימה - נשאל את השאלות הכי קשות ונסיק את המסקנות. כשלנו והאחריות היא עלינו".
מילוא התייחס ללחימה ברצועה ומטרות צה"ל, והבהיר כי היא לא תסתיים בקרוב: "תוך כדי הלחימה אנחנו מבינים שהדבר ייקח זמן. אנחנו בשלבים אחרונים בצפון הרצועה וכעת נרכז מאמץ בדרום הרצועה. הסיפור בצפון הרצועה שונה מהדרום. אנחנו בשליטה מבצעית בצפון הרצועה. האיומים - חדירות וירי - ירדו דרמטית. יש קצב לחימה עם הישגים גדולים. בהמשך נשיג שליטה מבצעית גם בדרום הרצועה. נמשיך להילחם לאורך כל שנת 2024. יש לנו הרבה עבודה.
לגבי הצפי לחזרת המשפחות ליישובי העוטף, הוא אמר: "עד שלא יהיה מספיק בטוח לחזור - לא יעצרו את פתרון המלונות. התקציב יוארך עד סוף פברואר. אני מעריך איפשהו עד מרץ 2024 ניתן יהיה לחזור לבתים. בצפון הרצועה אפילו לפני".