שנה שנייה ברציפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייעדר מטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.
הטקס ייערך ב-13 בנובמבר בשעה 15:00, ומזכירות הממשלה הודיעה לשרים כי "ראש הממשלה לא יוכל להשתתף בטקס זה", וביקשה מהם לעדכן מי יוכל להשתתף כממלא מקומו ולהניח את זר הממשלה. גם בשנה שעברה נתניהו נעדר מהטקס האזכרה לרבין ובמקומו הגיע השר דאז אופיר אקוניס.
2 צפייה בגלריה
טקס אזכרה ליצחק רבין בהר הרצל
טקס אזכרה ליצחק רבין בהר הרצל
טקס האזכרה השנתי ליצחק רבין בהר הרצל
(צילום: MX1)
2 צפייה בגלריה
נתניהו באזכרה בשנת 2016. בתקופות אחרות הגיע לטקס
נתניהו באזכרה בשנת 2016. בתקופות אחרות הגיע לטקס
נתניהו באזכרה בשנת 2016. בתקופות אחרות הגיע לטקס
(צילום: אוהד צויגנברג)
בשנה שעברה ספג נתניהו ביקורת קשה על החלטתו להיעדר מהאזכרה, ובין היתר אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי "ההחלטה של נתניהו להיעדר מטקס האזכרה הרשמי ליצחק רבין ז"ל היא אנטי ממלכתית, אבל חמור מכך - היא כשל מנהיגותי. לא משנה כמה ביקורת יספוג, ראש ממשלת ישראל חייב לעשות את הדבר הנכון, לכבד את זכרו של ראש ממשלה שנרצח, ולהתייצב לטקס. אם לא בשם חובתו האישית - בשם מדינת ישראל ואזרחי ישראל כולם".
גם לפני שנתיים, כשהיה יו"ר האופוזיציה, בחר נתניהו שלא להגיע לטקס בהר הרצל כדי להימנע מקריאות גנאי מצד משתתפים. "כבר 26 שנים, שנה אחר שנה, שיש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו", אמר אז נתניהו בישיבה לציון יום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין בכנסת. "במשך כל השנים שמעתי באירועים האלה דברים פוגעניים ושקריים על המחנה שאותו אני מייצג וגם עליי אישית; אבל חרקתי שן, הבלגתי, ולמרות העוינות מילאתי את חובתי להיות שם כראש ממשלה, בהתאם לפרוטקול הממלכתי. כמובן שכשבאתי שאלו למה באתי ועכשיו כשאני לא ראש ממשלה וכבר לא מחויב לפרוטוקול, שואלים למה הוא לא בא".