שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (שבת) סקירה ביטחונית לציבור בקריה בתל אביב, אחרי התחדשות התקיפות ברצועת עזה אתמול בבוקר. גלנט התייחס להסכם לשחרור החטופים ואמר כי "הדברים היו ברורים - כל הילדים והנשים חייבים לחזור. חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להעביר 15 נשים ושני ילדים".
הצהרת גלנט, הערב
(צילום: לע"מ)

לדבריו, "כתוצאה מזה הנחתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר. אתמול ראיתי את התוצאות מתא הטייס והיום בשטח והתוצאות מרשימות מאוד. לנגד עינינו עומדות המטרות לשבור את חמאס ולהחזיר את החטופים לבתיהם".
גלנט הוסיף כי "אנחנו יודעים היום, ככל שאתה מעמיק את הפעולה הקרקעית - אתה מגיע לשני יעדים: אתה פוגע בעוד מפקדים אבל גם הם משוועים לשקט וזה מה שמביא לנו את החטופים. חמאס חשב שכוחותיו יוכלו לעצור את צה"ל, היום כל מג"ד בחאן יונס יודע מה קרה ושזה גם עתידו. מה שעומד בין הצלחת צה"ל ופירוק גדוד שלהם זה רק מה שצה"ל יעשה ולא מה שיקבע חמאס.
1 צפייה בגלריה
הצהרת שר הביטחון יואב גלנט
הצהרת שר הביטחון יואב גלנט
"חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להעביר 15 נשים ושני ילדים". גלנט
(צילום: מוטי קמחי )
"חמאס הפר באופן בוטה את הסיכום שאליו הגענו", אמר גלנט. "כל ילד ואישה שחזרו הם עולם ומלואו וחיזקו את מחויבותנו להחזיר את כולם. זו חובתנו. שחרור חטופים בחיים זו משימה עליונה של צה"ל והדרך להשיג את זה, זה בפעולה אגרסיבית".
מוקדם יותר קיים גלנט הערכת מצב בגבול רצועת עזה. "אנחנו תוקפים במקומות שלא תקפנו עד כה, זה יילך ויתגבר", אמר גלנט. "נתאים את עצמנו לתנאי השטח שנילחם בו - יהיה ירי עצים ומדויק. המג"דים בחאן יונס מבינים מה קרה למקביליהם בצפון הרצועה".