1 צפייה בגלריה
מנהרה ברצועת עזה, ארכיון
מנהרה ברצועת עזה, ארכיון
מנהרה ברצועת עזה, ארכיון
(צילום: רויטרס)
משרד הפנים בעזה הודיע אתמול בצהריים (יום שישי) כי הוא חילץ שלוש גופות של פלסטינים ממנהרה תת-קרקעית באזור הגבול עם מצרים, בקרבת רפיח. בכלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ככל הנראה הצבא המצרי חשף את המנהרה - וריסס לתוכה גז רעיל שהרג את השלושה. משרד הפנים העזתי מסר שהגורמים הרלוונטיים יחקרו את נסיבות המקרה.
לפי כלי התקשורת הפלסטיניים, עקבותיהם של השלושה נעלמו אמש בזמן שעבדו במנהרה, שמשמשת להברחת סחורות בין מצרים לרצועת עזה. לדבריהם, המנהרה נחשפה על-ידי צבא מצרים שככל הנראה ריסס לתוכה גז רעיל שהוביל למותם של השלושה. באזור הגבול המדובר, יש לציין, ישנן כמה "מנהרות מסחריות" שהפלסטינים משתמשים בהן כדי להבריח סחורות לרצועה.
הפלגים בעזה, מצידם, גינו את המקרה וקראו לחקירתו. בנוסף, הם האשימו את מצרים ומסרו כי "הרשויות המצריות אחראיות לרצח הזה, ועליהן לקחת עליו אחריות".
יש לציין כי עם עלייתו של עבד אל-פתאח א-סיסי לשלטון במצרים, הוא פעל כדי להרוס את מנהרות ההברחה בין הרצועה לסיני - ובכך למגר את התופעה הזו. בשל הפגיעה במנהרות ההברחה, תקריות מעין אלה הפכו לנדירות בשנים האחרונות. בשלב זה לא ידוע אם השלושה שנהרגו במנהרה היו סוחרים עזתיים שמצאו פרצה, או שאלה אנשי הזרוע הצבאית של חמאס או ארגון אחר.
פורסם לראשונה: 21:37, 03.09.21