יממה לפני המראתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לגרמניה, שם הוא צפוי להיפגש עם הקנצלר אולף שולץ לפני שיתראה בצרפת עם הנשיא עמנואל מקרון, סופגת הבוקר (חמישי) ארצו שוב מתקפת טילים רוסית מסיבית. לפי הצבא האוקראיני, הרוסים שיגרו 26 טילי שיוט וטילים בליסטיים לעבר כמה מחוזות ברחבי המדינה, כולל הבירה קייב. צבא אוקראינה הצליח ליירט 13 מתוך הטילים הללו.
4 צפייה בגלריה
לבוב
לבוב
נזקי התקיפה בלבוב, אוקראינה
(צילום: YURIY DYACHYSHYN/AFP)
4 צפייה בגלריה
לבוב
לבוב
(צילום: YURIY DYACHYSHYN/AFP)
האוקראינים ציינו כי כל עשרת הטילים ששוגרו לעבר מחוז קייב והבירה יורטו בהצלחה. טילים פגעו ביעדי תשתיות במחוזות זפוריז'יה בדרום אוקראינה ובמחוזות חמלניצקי ולבוב במערב המדינה, אך לא דווח על נפגעים בנפש.
המתקפה הרוסית הבוקר אירעה כשבקייב ממשיכים להמתין בציפייה דרוכה לאישור חבילת הסיוע הצבאית האמריקנית בסך 61 מיליארד דולר. חבילת הסיוע אושרה השבוע בסנאט וכעת אמורה לעבור לדיון ואישור בבית הנבחרים בוושינגטון, שם יש למפלגה הרפובליקנית רוב שאמור להקשות על התהליך ואולי אף לגרום לדחייה נוספת - בעיתוי קריטי לצבא האוקראיני - שכן מלאי הארטילריה וטילי הנ"מ שלו למערכות ה"פטריוט" הולך ומתרוקן.
4 צפייה בגלריה
בלגורוד רוסיה
בלגורוד רוסיה
הנזק בבלגורוד, רוסיה. לפני כיומיים
(צילום: STRINGER/AFP)
4 צפייה בגלריה
בלגורוד רוסיה
בלגורוד רוסיה
(צילום: STRINGER/AFP)
הבוקר מסרו הרשויות בעיר בלגורוד שבמערב רוסיה על מתקפת רקטות אוקראינית על העיר, שבמסגרתה נהרגו חמישה בני אדם ו-18 נוספים נפצעו. לפי דיווחים מקומיים, אחד הפגזים פגע ישירות במרכז קניות בעיר. נראה שמדובר בתגובה אוקראינית למתקפת הטילים הרוסית שאירעה הבוקר.
הלילה תקפו כטב"מים אוקראיניים מתקן מאגרי נפט באזור העיר קורסק במערב רוסיה, במחוז הגובל באוקראינה. עקב התקיפה, לפחות שלושה מכלים עלו באש ובערו שעות ארוכות. בתקשורת הרוסית דווח כי ב-24 השעות האחרונות בוצעו שש תקיפות כטב"מים אוקראיניים במחוז בלגורוד הסמוך לגבול עם אוקראינה, ובכל המקרים לא היו נפגעים.