"טיפול משרד התחבורה - מביך": איימן עודה על מעברי הגבול
(צילום: ערוץ כנסת)

שרת התחבורה מרב מיכאלי מנהלת בימים אלה מגעים עם גורמים אזוריים בנוגע להרחבת שעות הפעילות בגשר אלנבי, מעבר הגבול היבשתי העמוס ביותר בין ישראל לירדן. כך נודע ל-ynet. מיכאלי, שמובילה את המהלך יחד עם הצוות המקצועי במשרדה, שואפת להרחיב את זמני הפתיחה של המעבר גם מבחינת שעות וגם מבחינת ימי פעילות.
במקביל נבחנים גם ההיבטים הביטחוניים הנוגעים לתפעול גשר אלנבי, על מנת להפוך את המעבר בו ליעיל ונוח יותר. כחלק ממאמציה, השרה מיכאלי שוחחה על הנושא עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס בפגישה שקיימה עימו בשבוע שעבר, לפני שיצאו יחד כדי להשתתף במצעד הגאווה בירושלים.
3 צפייה בגלריה
מעבר גשר אלנבי
מעבר גשר אלנבי
מגעים להרחבת הפעילות במעבר העמוס ביותר. גשר אלנבי
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי עם שגריר ארה"ב תומאס ניידס
מרב מיכאלי עם שגריר ארה"ב תומאס ניידס
שוחחו על גשר אלנבי לפני המצעד. מרב מיכאלי ושגריר ארה"ב תומאס ניידס
גשר אלנבי, הידוע גם בתור "גשר המלך חוסיין", משמש בעיקר ערבים אזרחי ישראל לצורך מעבר לירדן, בהם אלפי סטודנטים שלומדים באוניברסיטאות שונות במדינה. המעבר משמש גם את המוסלמים שעושים את דרכם לסעודיה, כדי לקיים את מצוות העלייה לרגל למכה (החאג').
לצד העומסים הבולטים בגשר אלנבי, המעבר נסגר לחלוטין בימי שישי ושבת בכל שבוע. הדבר מהווה קושי נוסף עבור סטודנטים רבים שנאלצים ללון בירדן בין חמישי לראשון. לעיתים מדובר בדוקטורנטים עם עבודה בישראל ומשפחות שמחכות להם.
3 צפייה בגלריה
איימן עודה במליאת הכנסת
איימן עודה במליאת הכנסת
ח"כ איימן עודה. מדינה שלמה לא מסוגלת להעסיק אנשים?
(צילום: רפי קוץ)
השרה מיכאלי ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה דנו בעניין במליאת הכנסת בשבוע שעבר, כאשר עודה מתח ביקורת (בסרטון בראש הכתבה) על התנהלות משרד התחבורה בנוגע לשיפור המצב במעברי הגבול בכלל, ובמעבר אלנבי בפרט. עודה ציין כי העומסים הרבים וסגירת המעברים מכבידים על הציבור בעיקר בעת חגים כמו חג הקורבן. "תשובת המשרד לנושא הזה - שיש מחסור בכוח אדם - היא מביכה. מדינה שלמה לא מסוגלת להעסיק אנשים?", תהה עודה.
השרה מיכאלי אמרה בתגובה לעודה כי היא מסכימה איתו, אך ציינה כי הבעיות הנוגעות למעברי הגבול "קשורות להיבטים מעבר למחסור בכוח אדם". מיכאלי התחייבה כי היא והצוות במשרדה "עובדים על הנושא ימים ולילות".