בית משפט השלום בירושלים פסק כי האדי קבלאן, שעבד כמאבטח בכותל המערבי ורצח ב-2013 את דורון בן שלוש ב-14 יריות, יפצה את משפחתו ביותר ממיליון ו-300 אלף שקלים. במסגרת ההליך הפלילי נפסק למשפחה פיצוי של 575 אלף שקל, ובהליך אזרחי נוסף שבו פתחה בתו של בן שלוש - נקבע כי תפוצה ב-780 אלף שקל. על המאבטח קבלאן נגזר מאסר עולם בגין רצח המתפלל בן שלוש.
3 צפייה בגלריה
הנרצח דורון בן שלוש
הנרצח דורון בן שלוש
הנרצח דורון בן שלוש
3 צפייה בגלריה
המאבטח האדי קבלאן
המאבטח האדי קבלאן
המאבטח האדי קבלאן
(צילום: גיל יוחנן)
הרצח אירע ביוני 2013. דורון בן שלוש (45) הגיע בשעה מוקדמת לעמדת הבידוק ברחבת הכותל. המאבטחים - האדי קבלאן וחאלד שנאן - צחקו על בן שלוש בעודו בבידוק, והוא בתגובה קרא לעברם קללות בגנות דרוזים ו"כלבים". בן שלוש עזב את המקום, והמאבטח חאלד שנאן ביקש ממנו להימנע מדברים פוגעניים ושפך לו את כוס הקפה.
אחראי המשמרת הגיע למקום בעקבות ההתרחשות והורה לשנאן וקבלאן להניח לבן שלוש, ואמר להם שהוא מוכר כדמות בעייתית. קבלאן תהה בשיחה שבה היו כמה משתתפים, בהם שנאן, אם יסכימו לשלם לו 1,000 שקל אם יהרוג את בן שלוש. בשעה 07:20 עבר בן שלוש סמוך לעמדת הבידוק, בדרכו לחצר שבה ממוקמים חדרי שירותים. קבלאן הבחין בבן שלוש, עקב אחריו ובפתח החצר שלף את אקדחו וירה לעברו את כל המחסנית שהייתה באקדחו.
3 צפייה בגלריה
עורך דין דוד לסגולד ונתי רון
עורך דין דוד לסגולד ונתי רון
עורכי הדין דוד לסגולד ונתן רון
(צילום: אורן שלו)
משפחת הנרצח יוצגה על ידי עורכי הדין דוד לסגולד ונתן רון ממשרד עורכי הדין רון-פסטינגר. השניים מסרו: "מדובר בפיצוי משמעותי של מעל מיליון שקל שנפסק בנסיבות המזעזעות של הנרצח שנורה על ידי 14 כדורים באכזריות בלתי נתפשת. הפיצוי נחשב גבוה בשים לב לגילו של הנרצח ולכך שהכנסתו הייתה נמוכה".