בארצות הברית נמשכים החיפושים אחר הילדה הנעדרת הרמוני מונטגומרי, שרק לאחרונה התברר כי לא נראתה מאז 2019, אז הייתה בת חמש, וכעת יש חשש כבד לחייה. הרשויות מבקשות את עזרת הציבור במציאתה, פרס של 104 אלף דולר מוצע למי שיספק מידע שיוביל לאיתורה – וכ-300 טיפים כבר התקבלו מאזרחים, אבל לפי שעה לילדה אין זכר.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב הרמוני מונטגומרי אדם מונטגומרי ילדה נעדרת
ארה"ב הרמוני מונטגומרי אדם מונטגומרי ילדה נעדרת
הנעדרת הרמוני מונטגומרי ואביה העצור אדם
(צילום: Manchester Police Department via AP))
מונגטומרי, תושבת מנצ'סטר, העיר הגדולה ביותר בניו המפשייר, נראתה לאחרונה על-ידי נציגי הרשויות בספטמבר 2019, אבל הפעם הראשונה שבה התברר כי היא נעדרת הייתה כשאמה הביולוגית התקשרה למשטרה בנובמבר 2021 והודיעה שהיא אינה יודעת היכן היא. האם איבדה את המשמורת על הרמוני לאביה של הילדה ב-2018, ובמשך חודשים בשנה שעברה ניסתה ליצור קשר עם בתה. חקירה נפתחה ב-27 בדצמבר 2021, ואחרי כמה ימים נעצרו אביה של הרמוני ואמה החורגת.
אמה הביולוגית של הרמוני, קריסטל סורי, איבדה את המשמורת עליה לפני כארבע שנים משום שהייתה מכורה לסמים, והילדה הופקדה בידי אביה אדם מונטגומרי, בן 31 כיום, ואשתו קיילה מונטגומרי, גם היא בת 31. לדברי האם הביולוגית סורי, האב אדם מונטגומרי סבל בעצמו מבעיית שימוש בסמים. הפעם האחרונה שבה ראתה את בתה, העיוורת בעין אחת, הייתה בשיחה מקוונת בחג הפסחא של 2019.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב ילדה בת 5 הרמוני מונטגומרי נעדרת אב ואם חורגת עצורים
ארה"ב ילדה בת 5 הרמוני מונטגומרי נעדרת אב ואם חורגת עצורים
הרמוני עם אמה קריסטל, שאיבדה את המשמורת בגלל התמכרות לסמים
בזמן שעבר מאז נפרד האב אדם גם מרעייתו קיילה, שאיתה הביא לעולם שלושה ילדים משותפים. לעת עתה השניים אינם מואשמים רשמית בפגיעה בקיילה, אלא בהונאה של רשויות הרווחה: הרשויות טוענות כי מדצמבר 2019 עד יוני 2021 קיבלו אדם וקיילה מונטגומרי קצבאות מזון בשווי 1,500 דולר עבור הרמוני, בזמן שהילדה כלל לא גרה איתם.
ביום שבת האחרון קיימה קריסטל, אמה של הרמוני, עצרת למען ביתה. בריאיון ל-NBC אמרה שהיא מאמינה כי הילדה עדיין בחיים: "אני לא מרגישה שהיא מתה. אני פשוט לא מרגישה את זה בלב. אני לא מרגישה שאיבדתי אותה. ואמא יודעת, אמא יודעת אם התינוקת שלה כאן או לא. אני יודעת שהיא כאן". היא גם פנתה ישירות דרך הטלוויזיה אל הרמוני, למקרה שהיא צופה בה: "היי, מותק. אם את רואה ושומעת אותי, אני רוצה שתדעי שלעולם לא אפסיק לחפש אחרייך ולא אפסיק להילחם עד שאמצא אותך, בסדר? תישארי חזקה, ואמא כאן נלחמת בשבילך. אני אוהבת אותך".
3 צפייה בגלריה
הילדה הנעדרת הרמוני מונטגומרי ארה"ב ניו המפשייר
הילדה הנעדרת הרמוני מונטגומרי ארה"ב ניו המפשייר
מי ראה את הרמוני? מפקד המשטרה: "מישהו איפשהו יודע משהו"
(צילום: AP)
ביום שני השבוע השלימה המשטרה את החיפושים בבית במנצ'סטר שהיה מקום מגוריה האחרון של מונטגומרי, ובמסיבת עיתונאים אתמול הודה מפקד משטרת מנצ'סטר, אלן אלדנברג, כי לפי שעה הוא לא רואה סיבות לאופטימיות. בתקשורת האמריקנית דווח כי צוות שהשתתף בחיפושים בבית הזה השתמש בציוד המיועד למיפוי ולחיפוש של אזורים תת-קרקעיים ולאיתור חללים מאחורי בטון.
מפקד המשטרה אלדנברג הדגיש כי החוקרים אינם מוותרים, וכי הם ימשיכו בחיפושים: "כל הטיפים שקיבלנו נחקרים, מישהו איפשהו יודע משהו. אנחנו נחושים למצוא את הרמוני ולהשיב אותה הביתה, לאנשים שדואגים לה". כשנשאל אם הוא חושב שהרמוני עודנה בחיים השיב אלדנברג בהיסוס: "אני לא מתכוון ל... עד שמישהו יגיד לי אחרת או יראה לי משהו מוחשי, משמעותי, החקירה הזו נמשכת מתוך הנחה שהרמוני בחיים".