אזהרה: הפרטים קשים לקריאה.

"החזיקו בי, השתמשו בי כבובה": גבר ששרד את הטבח במסיבת "נובה" ברעים, סיפר באריכות ל"דיילי מייל" הבריטי כי מחבלי הנוחבה של חמאס אנסו אותו באכזריות ב-7 באוקטובר. "שימשתי כ'בובה' שלהם, הם עשו בי ככל העולה על רוחם", אמר ד', שבחר להישאר בעילום שם, לעיתון הבריטי.

2 צפייה בגלריה
עדותו של גבר שעבר אונס קבוצתי על ידי מחבלי חמאס בטבח ה-7.10
עדותו של גבר שעבר אונס קבוצתי על ידי מחבלי חמאס בטבח ה-7.10
ד'. "ראיתי שהם נהנים מהמצב"
(צילום: Daily Mail)
ד', מאמן טניס לשעבר, סיפר על החוויה המזעזעת שעבר ביום הטבח, וכיצד היא הותירה אותו "מלוכלך ומבויש". "חבריי ואני הגענו לפסטיבל נובה בשישי בלילה, בסביבות חצות, וזו באמת הייתה מסיבה מיוחדת", הוא נזכר. "בהתחלה הייתה אווירה ייחודית, מוזיקה מיוחדת ואנשים מעניינים. נהנינו מאוד בשעות הראשונות של המסיבה", תיאר. אולם הדברים במהרה לקחו תפנית מפחידה, כשאלפי מחבלי חמאס חדרו לשטח ישראל.
"ב-6:30 בבוקר, כשהתחיל הכאוס של הירי וכל השאר, חשבנו שאלה רק אזעקות," נזכר ד'. "היינו בטוחים שאלה רק רקטות, משהו שיכולנו להתמודד איתו עם כניסה למקלט. בשלב מסוים, הבנו שזו למעשה חדירת מחבלים". כשהבין שמחבלים חדרו גם למסיבה, סיפר ד' שהוא חווה התקף חרדה. "זה כאילו כל השדים יוצאים באותו רגע, אתה נעשה מאוד מתוח ונכנס למצב הישרדות".
זמן קצר אחרי שהחל במנוסה, הוא נתפס על-ידי מחבלי הנוחבה. "משום מקום הם התנפלו עליי. כלומר, לא משום מקום - אתה יודע שזה קורה, אבל עד אותו רגע זה נראה לי רחוק. כשזה קורה ואתה חוטף מכה, אתה נכנס להלם מאוד, מאוד גדול, ובגלל שהייתי בהלם כזה, היה לי קשה להתנגד", הוא סיפר.
תוך רגעים הוא היה מוקף במחבלי נוחבה, לבושים במדים צבאיים. "אחד מהם היה המפקד שלהם או המנהיג שלהם. הם פנו אליו לפי הכיתוב על הכאפייה שלו", הוא נזכר. הוא הדגים בפני כתב ה"דיילי מייל" כיצד הם הצמידו את גופו וראשו לקרקע. "ברגע הזה, אתה מרגיש מעין ניתוק מהגוף שלך. בהתחלה אתה מנסה להתנגד, אבל אחרי זמן מה, בשלב מסוים, אתה נכנע למצב. אתה נכנס למצב נפשי קשה מאוד בתוך עצמך".

"הייתי כמו בובה בשבילם"

מהנקודה הזאת, כך העיד, המחבלים תקפו אותו מינית ואנסו אותו. "הם הורידו לי את הבגדים, התחילו לירוק על הראש שלי ואמרו כל מיני מילים בערבית, בהן 'יהוד'. הם חנקו אותי חזק מאוד, לחצו את ראשי לקרקע ואז הסירו בכוח את בגדיי. הם צחקו על המצב. זה נשמע מטורף. ראיתי שהם נהנים מהמצב".
הוא סיפר כי ביקש מהם להפסיק, אבל "אין עם מי לדבר. הם לא הקשיבו". באותו רגע, כך אמר, "הייתי כמו בובה בשבילם. הבובה היהודית שלהם. זה כל מה שהייתי בשבילם, והם רצו לעשות לי". לדבריו, היו שם, באותם רגעים, חמישה מחבלי נוחבה. "שניים היו מעורבים ישירות בהחזקתי במהלך התקיפה. היו יריקות, צעקות, צחוק - דברים בלתי אפשריים. ברגע כזה, אתה מרגיש קרוע בין הרצון לצרוח לבין שמירה על מעין שקט".
לאחר האונס, ד' סיפר שראה אנשים נחטפים למכוניות. "המפקד שלהם היה שם, והייתי אמור להישאר עם מישהו באותו מקום. הוא עזב מסיבה כלשהי, ולא העזתי לזוז בגלל כל מה שקרה. אבל בשלב מסוים, הוא נעלם. היו להם אנשים שונים שקראו להם ודברים שהם דנו בהם". ד' אמר שבאפיסת כוחות, הוא הסתתר באזור הבמה של שטח הפסטיבל, עד לבוא כוחות החילוץ.
2 צפייה בגלריה
זירת המסיבה ברעים
זירת המסיבה ברעים
זירת המסיבה ברעים. "המסע חזרה היה טשטוש של פחד מוחלט"
(צילום: JACK GUEZ / AFP)

"בגלל הטראומה, אתה קופא"

"כשבאו להציל אותנו, לא ידעתי שיש שם אנשים אחרים, אבל כשראיתי אנשים יוצאים מאותו אזור, הבנתי שיש שם אנשים חיים. ברגע ששמעתי עברית, זה הרגיע אותי, ונתן לי את הביטחון ללכת איתם". בתוך הכאוס, ד' מספר, המשטרה הגיעה והוא רץ לניידת שלהם. הוא הצליח להחזיר את הג'ינס שלו, אבל זה כל הבגדים שנותרו עימו, עד שהשוטרים הביאו לו מעין ז'קט מהרכב.
"בהתחלה, בגלל כל הטראומה של המצב הזה, אתה קופא", תיאר את התחושה בחוויה הנוראית. "אתה לא סומך על אף אחד ללכת איתו. אתה מרגיש נורא כי אין לך שליטה על מה שקורה, ואני ביקשתי מאלוהים לעזור לי אז אמרתי תפילת 'שמע ישראל', ורצינו שזה יהיה הסוף". גם הזוועות שהוא ראה במהלך בריחתו ירדפו אותו לעד: "ראינו הרבה אנשים מתים, גופות חתוכות גפיים, איברים קטועים. הרבה דם". הוא סיפר כי המסע חזרה היה "טשטוש של פחד מוחלט", ולקח לו הרבה זמן לעבד את מה שראה.
הוא עדיין מתמודד עם זה, כך הוא מספר. "יש שלבים שבהם אתה מרגיש את זה מאוד, מאוד חזק, שבהם אתה מרגיש מנותק, ויש שלבים שבהם זה צף. בימים אלה, אני לעיתים קרובות מתקלח פעמים רבות כדי לשטוף את האנרגיה של כל מה שקרה".

"העליתי כ-20 קילו בגלל המצב"

הוא סיפר כי לא רצה לשתף על מה שקרה עם אף אחד, וחשב שמעולם לא ידבר על האונס שחווה. "גם היום אני מתבייש בזה, אבל באותו רגע הרגשתי כזו בושה, כאילו משהו בי נפגם באותם רגעים".
אחרי התקיפה, סיפר, הוא הסתגר בחדר מלון ולא יצא הרבה. "אני מאמן טניס, הייתי מדורג בישראל, אבל אחרי הנובה עליתי כ-20 קילו בגלל המצב", הוא תיאר - וסיפר כי בסופו של דבר התוודה בפני חבר קרוב על שאירע לו. "לא יכולתי להאמין שסיפרתי לו, אבל כשעשיתי את זה, זה היה הדבר הנכון לעשות. הוא אמר: 'אתה לא יכול למחוק את מה שקרה, אבל אתה צריך לדבר על זה'".
למרות שהחל לשתף על מה שעבר, ד' מספר ש-7 באוקטובר עדיין רודף אותו. "עדיין יש לי סיוטים נוראיים, אני לא ישן. אני צריך הרבה זמן להתקלח, כי אני מרגיש מלוכלך".