1 צפייה בגלריה
מיון שערי צדק
מיון שערי צדק
"מגלים אפס סובלנות כלפי אלימות". בית חולים שערי צדק, ארכיון
(צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
תושב מזרח ירושלים נעצר אמש (יום שלישי) בחשד שאנס שתי מטופלות ברמת תפקוד נמוכה שעליהן השגיח בבית החולים שערי צדק - ומעצרו הוארך עד ה-14 במאי. בדיון להארכת המעצר, ביקשה המשטרה לפרסם את שמו וציינה שהפרסום יכול להוביל לתלונות נוספות, אך בית המשפט התנגד וטען: "נזק העלול להיגרם כתוצאה מפרסום שמו בגין החשדות המיוחסים לו בשלב זה של החקירה עולה על התועלת שבפרסום שמו".
החקירה החלה בעקבות תלונה של אחת המטופלות בפני הצוות של בית החולים, ובמהלך החקירה הגיעו למתלוננת נוספת. מהמשטרה נמסר כי "חוקרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים פתחו לאחרונה בפעולות חקירה נמרצות, זאת בעקבות תלונה שהתקבלה בבית החולים והועברה לידי המשטרה, כלפי חשוד המועסק כעובד קבלן חיצוני בבית שערי צדק. אמש נעצר החשוד, תושב צור באהר בשנות ה-50 לחייו, והועבר לחקירה בתחנת מוריה.
"מפרטי החקירה הראשוניים עולה כי החשוד, מועסק כעובד קבלן במקום מזה מספר חודשים ותפקידו, לכאורה, השגחה על מטופלים מאושפזים ברמת תפקוד נמוכה במטרה שלא יאונה להם כל רע. על פי החשד, ניצל החשוד את מצבן וביצע בהן עבירות מין ומעשים מגונים. עם קבלת התלונה בבית החולים, הופסקה מיידית העסקתו במוסד הרפואי וכלל המידע הועבר לידי המשטרה שכאמור פתחה בחקירה".
משערי צדק נמסר בתגובה: "התקבלה תלונה של מטופלת כי עובד חברה חיצונית הטריד אותה. עם קבלת התלונה נעשה בירור, הופסקה באופן מיידי עבודתו של עובד הקבלן החשוד במעשה בשערי צדק והתלונה וכלל המידע עברו למשטרת ישראל על מנת שתפתח בחקירה. שערי צדק מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות והטרדות מיניות כנגד עובדים ומטופלים ועובד בשיתוף פעולה מלא ואינטנסיבי עם משטרת ישראל על מנת לטפל בכל מקרה שהוא".