הותר לפרסום הבוקר (רביעי) כי רס"ל רן גואילי (24), לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, נהרג בקרב בקיבוץ עלומים שבעוטף ב-7 באוקטובר. גופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. מניין חללי המשטרה המעודכן מפרוץ המלחמה הוא 61.
2 צפייה בגלריה
רס"ל רן גואילי
רס"ל רן גואילי
רס"ל רן גואילי ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה הודיעה כי ועדת מומחים שהתכנסה ב-30 בינואר בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה על פי הממצאים שהוצגו בפניה כי גואילי אינו בין החיים. במשטרה אמרו כי גואילי "פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקרב בעלומים, וגופתו נחטפה ומוחזקת על ידי ארגון טרור".
ס"ל גואילי היה בן 24 במותו, והוא התגורר ביישוב מיתר שבצפון הנגב. הוא הותיר אחריו הורים, איציק וטליק, ושני אחים, עומרי ושירה. טקס הספדים יתקיים היום ב-14:00 במגרש האתלטיקה ברחוב צין 28 במיתר.
2 צפייה בגלריה
נזקים ברפת בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה
נזקים ברפת בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה
הרס ברפת בקיבוץ עלומים ב-7 באוקטובר
ב-7 באוקטובר חוליית מחבלי חמאס חדרה לקיבוץ עלומים ורצחה קרוב ל-20 עובדים תאילנדים ונפאלים, וחברי כיתת הכוננות נלחמו מולה שש שעות.
מפקד יחידה מצדה של השב"ס, שזינקה לשם, סיפר ל-ynet על הקרב כמה ימים לאחר מכן: "זיהינו בכניסה האחורית לעלומים את הטנדר של חמאס עם RPG, מוקשים ותחמושת רבה, והבנו שיש פה חוליות חזקות ולא מחבל עם קלצ'ניקוב. בדרך לש"ג נתקלו בירי מסיבי, והלוחמים שלי הצליחו לחסל שם מספר מחבלים. מפקד פלגה אצלנו ספג כדור ביד והמשיך להילחם עוד שעות. ראינו מספיק גופות וחיסלנו הרבה מחבלים, אבל רמת האכזריות שפגשנו בשטח וההיקף שלה, זה משהו חדש".