לוחמים מגדוד 508 של התותחנים, עוצבת אדירים, נמצאים בסבב המילואים הנוכחי כבר קרוב לחודש - שבמהלכו הם ביקשו לטענתם שוב ושוב מצה"ל למגן את האזור שבו הם שוהים. שלשום (רביעי), התרחיש שממנו הם הזהירו התממש: חיזבאללה שיגר מטח של עשר רקטות לאזור נאות מרדכי שבאצבע הגליל, וחברם לגדוד - רס"ר במיל' סער אליעד נורסקי מתל אביב - נהרג מפגיעה ישירה. שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה.
הלווייתו של סער בחיפה

"אנחנו פרוסים בשטח ולכן מהרגע הראשון ביקשנו מיגוניות", מספר אחד הלוחמים בגדוד. "הביאו לנו כמה מיגוניות בודדות, אבל הן לא מספיקות. היום, אחרי האירוע הקשה אתמול, פתאום נחתו עוד שתי מיגוניות - אבל עדיין, גם עכשיו, לא לכל הצוותים יש מיגונית".
לוחם נוסף טען: "אני לא יודע אם אפשר היה למנוע את תוצאות האירוע אתמול אם היו מקשיבים לנו. אף אחד לא יכול לדעת. אבל, למדינה ולצבא היה מספיק זמן להתארגן לנושא הזה, ככה שמישהו פה מזניח את ביטחון החיילים בשטח מסיבות לא ברורות".
הלוחם מספר כי על אף התחושות הקשות, ההתייצבות למילואים בגדוד היא מלאה. "כל אחד פה יכול היה להישאר בממ"ד עם האישה והילדים, אבל כל מי שפה מבין את הנחיצות ואת חשיבות המשימה ושם את עצמו במקום האחרון. המעט שמגיע לנו הוא לדאוג שבזמן אזעקה יהיה לנו לאיפה להגיע בטווח הזמן שנקבע".

"שכנעתי את עצמי שהוא במקום בטוח"

להערכת הלוחמים, לגדוד 508 חסרות כעשר מיגוניות בשטח, על מנת שכל אחד מהם יוכל לתפוס מחסה במקרה של התרעה. נכון לעכשיו, כאמור, גם אחרי מותו של רס"ר במיל' נורסקי - הצורך הזה לא הושלם.
1 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה
אימו האמינה שהוא במקום בטוח. סער אליעד נורסקי
(צילום: פאול אורלייב )
אימו של סער, ספיר נורסקי (55) ממגדל העמק, סיפרה כי העובדה שבנה גויס לשרת בשטח ישראל הרגיעה אותה כשזומן למילואים. "שכנעתי את עצמי שהוא לא נכנס ללבנון, הוא רק בקו ההגנה ולכן הוא במקום בטוח", אמרה. "עקבתי אחרי הסטורי שהעלה כל יום והוא המשיך להעלות סטורי עם הקרוואן שלו".
שעות לפני שנהרג, כתב סער לידידתו פלג - ששאלה אותו אם מומלץ לבקר באזור שבו חנה את הקרוואן בצפון - כי "יש סיכון, לא אגיד שלא. כל יום יירוטים ונפילות פה. מהנוף של הסלון פה אני רואה על צלע ההר נפילות כמעט כל יום". לשאלה אם הוא חושש, ענה נורסקי: "יש פחד אבל לא נותן לו לנהל אותי. מקווה לטוב. חושב חיוב".
נורסקי הוא החלל השביעי מהתותחנים מתחילת המלחמה. ב-7 באוקטובר נפלה סרן עדן נימרי בעת שהצילה את צוותה בקרב במוצב נחל עוז. באותו היום נפלו גם סמ"ר אליסף בן פורת מצפת, טבח בגדוד 411, רב"ט ליאל ויינשטיין מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש, וסמ"ר דניאל קסבצ'וק משדרות, טכנאי אלקטרומכניקה ביחידת מורן.
באמצע נובמבר נהרג לוחם המילואים, רב-סרן (במיל') חן יהלום, בעת אימון רכיבה בכביש 44 בחופשה מהצבא. ב-5 בדצמבר אשתקד, רס"ר (במיל') מתן דמארי (31) מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש, נפל בקרב ברצועת עזה.
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה השכולה וימשיך ללוותה. נדגיש כי במרחב קיימים אמצעי מיגון וכי הטענות הועברו להמשך בדיקה וטיפול. צה"ל מקדם בכל עת פריסת אמצעי מיגון והתמגנות בהתאם להערכת המצב ושיקולים מבצעיים. האירוע יתוחקר והממצאים יוצגו למשפחה השכולה".