2 צפייה בגלריה
קנאו פקדו
קנאו פקדו
קנאו פקדו
הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד אברה עזרא, בן 28 מנתניה, באשמת רצח באדישות באמצעות סכין ואיומים על קנאו פקדו (24). לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, ב-5 באוקטובר נפגש פקדו עם הנאשם ובת זוגו, לאחר שניסה ליצור קשר עם בת הזוג, והשלושה שתו יחד אלכוהול סמוך לפיצוציה עם אנשים נוספים. בהמשך החל ויכוח שבמסגרתו בעט עזרא באוויר לכיוון המנוח מכיוון שהוריד סיכה משיערה של בת זוגו.
לאחר מכן הלכו הנאשם ובת זוגו למגרש ספורט וישבו על מדרגות בטון במקום. בשלב מסוים הגיע המנוח וטפח על ישבנה של בת הזוג, שקראה לעברו "מה נראה לך שאתה עושה?". הנאשם שאל את המנוח לפשר הדברים, הצמיד אותו לגדר תוך שהוא שולף סכין שהיתה ברשותו, ודקר אותו בירכיו. לפי כתב האישום הנאשם היה שווא נפש לאפשרות שיגרום למותו של פקדו. בת הזוג משכה את עזרא הרחק מהמקום, תוך שהם מותירים את פקדו פצוע ומדמם.
2 צפייה בגלריה
זירת הקטטה
זירת הקטטה
זירת הרצח בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
בהמשך פונה המנוח לבית החולים, התמוטט ואיבד דם, עד שמותו נקבע במקום. שוטרי תחנת משטרת נתניה עצרו את הנאשם סמוך לאירוע. מכתב האישום עולה בנוסף כי עזרא איים על בת זוגו מכיוון שבדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה, קרא לעברה "בגללך אני פה, את תשלמי על זה. אם אני נופל גם את תפלי".
הפרקליטות רואה בבת הזוג, שנחשדה תחילה ברצח פקדו, עדת מפתח. היא תיארה את השתלשלות האירועים ואת הרצח עצמו תוך שהפלילה את בן זוגה, וביצעה שחזור בזירה. בארונו של עזרה אף נמצאה סכין שדומה לתיאור שמסרה, ועליה דמו של המנוח.
את התיק חקרה היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של משטרת ישראל במרחב שרון.