כלי תקשורת בארה"ב זיהו את היורה בניסיון ההתנקשות השני בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כתושב הוואי ריאן ווסלי ראות'. ערוצים ועיתונים אמריקניים בולטים, בהם ניו יורק טיימס ופוקס ניוז, אישרו את זהותו של ראות' מפי גורמי אכיפת חוק, למרות שה-FBI טרם פרסם הצהרה בנושא, מעבר לכך שבארגון אכן הגדירו את האירוע כניסיון התנקשות.
2 צפייה בגלריה
החשוד שנעצר בפאלם ביץ' בארה"ב בעקבות ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
החשוד שנעצר בפאלם ביץ' בארה"ב בעקבות ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ראות' בעת מעצרו
הירי התרחש במגרש גולף בבעלותו של טראמפ בווסט פאלם ביץ' שבמדינת פלורידה. לפי הדיווחים בארה"ב, ראות' זוהה על-ידי אחד מסוכני השירות החשאי, שמאבטחים את טראמפ, כאשר כמה סוכנים הקדימו את הנשיא לשעבר ואבטחו את הגומות הבאות בעודו מתקדם במשחקו. הסוכן הבחין בקנה האקדח מבצבץ מתוך שיחים ליד גדר המגרש, וכמה מהמאבטחים ירו לעבר ראות' לפחות ארבעה קליעים. בתגובה לירי, ראות' נמלט ברכב "ניסאן" שחור לאחר ששמט לקרקע את הרובה - קלצ'ניקוב AK-47 - והשאיר במקום גם שני תיקי גב, מצלמת "גו-פרו" וחפצים נוספים.
השריף של מחוז פאלם ביץ', ריק בראדשו, אמר שעד ראייה הספיק לצלם את מכוניתו של ראות' וכן את מספר הרישוי שלה, ומסר את התמונה לרשויות. זמן קצר לאחר מכן, שוטרים במחוז מרטין הסמוך עצרו את החשוד בעודו נוסע בכביש 95 הבין-עירוני. אחד מילדיו של ראות', אדם, אמר לרויטרס ממקום מושבו בהוואי כי טרם שמע על ניסיון ההתנקשות. הוא אמר כי "אין לו מידע" בנושא, אך ציין כי הוא לא מאמין שאביו יהיה מעורב באירוע כזה. בן נוסף, אורן, אמר ל-CNN כי "אין לי תגובה מעבר לתיאור אופיו, כאב אוהב ואכפתי. אני לא יודע מה קרה בפלורידה ואני מקווה שלא ניפחו את הדברים מעבר לפרופורציה".
כוחות משטרה בפלורידה אחרי הירי
(צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מצאה חשבונות בשמו של ראות' ברשתות החברתיות פייסבוק, X (טוויטר לשעבר) ולינקדאין, אך ציינה כי הגישה הציבורית לחשבונות ה-X והפייסבוק הוגבלה לאחר כמה שעות. מהפעילות בשלושת החשבונות עולה כי ראות' הוא תומך נלהב של אוקראינה במלחמתה נגד רוסיה. בין היתר, ב-21 באפריל כתב ראות' לבעלי רשת X אילון מאסק כי "אני מעוניין לקנות ממך טיל. אני רוצה להרכיב עליו ראש נפץ עבור האחוזה של פוטין בים השחור - כדי לסיים אותו. תוכל בבקשה לתת לי מחיר?".
הניו יורק טיימס אישר כי ראיין את ראות' ב-2023 לכתבה על אמריקנים שהתנדבו לסייע לאוקראינה, שבה אמר כי הוא נסע למדינה ובילה שם כמה חודשים במהלך שנת 2022, בעודו מנסה לגייס למלחמה חיילים אפגנים שנמלטו משלטון הטליבאן. בשבועות הראשונים אחרי הפלישה הרוסית צייץ ראות' באותיות גדולות כי "אני מוכן לעוף לקרקוב וללכת לגבול של אוקראינה כדי להתנדב, להילחם ולמות". בפרופיל שלו באפליקציית המסרים "סינגל" כתב ראות' כי "אזרחים חייבים לשנות את המלחמה הזו ולמנוע מלחמות עתידיות". בנוסף, בפרופיל הוואטסאפ שלו כתב כי "כל אחד מאיתנו חייב לתרום את חלקו בצעדים הקטנים ביותר כדי לתמוך בזכויות אדם, חופש ודמוקרטיה. על כל אחד מאיתנו לעזור לסינים".
2 צפייה בגלריה
הפריטים שנתפסו בשיחים ליד מועדון הגולף של דונלד טראמפ בפלורידה: רובה, מצלמה ותיק
הפריטים שנתפסו בשיחים ליד מועדון הגולף של דונלד טראמפ בפלורידה: רובה, מצלמה ותיק
הרובה והתיקים שהשאיר אחריו ראות'
ראות' הצביע לטראמפ בבחירות ב-2016, אך הפנה לו עורף בטענה שהנשיא לשעבר "אכזב אותו", ומאז הוא רשום כמצביע למפלגה הדמוקרטית. עם זאת, גם עם מפלגה זו נרשמו יחסים לא יציבים: ב-2020 לעג ראות' לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וכינה אותו "ג'ו הישנוני", והביע תמיכה דווקא בחבר המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס, שנחשב לרדיקלי מביידן. במקביל, מוקדם יותר השנה תייג ראות' את ביידן בפוסט שבו כתב כי "הקמפיין שלך צריך להיקרא 'KADAF' - לשמור על אמריקה דמוקרטית וחופשית. הקמפיין של טראמפ צריך להיקרא 'MASA' - להפוך אמריקנים לעבדים שוב".
מפעילותו ברשת עולה גם כי ראות' הוא מבקר חריף של ישראל, ובין היתר האשים את ישראל כי "גנבה את פלסטין". בפוסט שפרסם בליווי מפת ארץ ישראל כתב: "לא ברור איזה חלק מישראל שבו החזיקו היהודים מבוסס על המפה ההיסטורית הזו: יהודה אולי? זה נראה שהיסטורית כולם פלסטינים". בפוסטים שלו ברשתות החברתיות הביע גם סנטימנטים אנטי-טראמפיסטיים חזקים, ותיאר אותו לעיתים קרובות כ"איום על הדמוקרטיה".
תיעוד הירי בטראמפ ביולי
(מתוך Fox News)

ניסיון ההתנקשות מגיע כאמור מעט יותר מחודשיים אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ ב-13 ביולי, במהלך עצרת בפנסילבניה - שרק במזל גדול הסתיים בפציעה קלה באוזנו של הנשיא לשעבר. מאז הירי בטראמפ ביולי תוגברה האבטחה סביבו, אך בסוכנות הידיעות AP צוין כי השירות החשאי התמקד באבטחתו של טראמפ במהלך אירועי קמפיין הבחירות, בהם העצרות ההמוניות, בעוד שלאבטחה בחייו הפרטיים של הנשיא לשעבר הוקדשה תשומת לב מועטה יותר.
כך, העובדה שישנם מקומות לאורך גדר מגרש הגולף שממנו ניתן לראות את השחקנים, כולל טראמפ, הייתה ידועה לרשויות אכיפת החוק זה זמן רב. למעשה, במהלך תקופת כהונתו של טראמפ כנשיא, צלמי עיתונות הצליחו לצלם אותו פעמים רבות באותו מגרש, שבו הוא נוהג לבלות פעמים רבות, בין היתר כדי לקיים פגישות בין משחק למשחק. השריף בראדשו אישר כי מאחר שטראמפ לא מכהן בתפקיד ציבורי יותר, חלה ירידה בחומרת האבטחה סביבו. "הוא לא הנשיא המכהן. אם הוא היה, היינו מקיפים את כל מגרש הגולף הזה", אמר. "אבל, בגלל שהוא לא, האבטחה מוגבלת לאזורים שהשירות החשאי החליט לפעול בהם".בראדשו שיבח את סוכן השירות החשאי שזיהה את היורה, וכך גם יועצי הקמפיין הבכירים של טראמפ, כריס לסיוויטה וסוזי וויילס, שאמרו כי השירות הציל את חייו של הנשיא לשעבר.
דובר השירות החשאי, אנתוני גוגליימי, אמר כי השירות חוקר את ניסיון ההתנקשות יחד עם ה-FBI. טראמפ צפוי לקבל היום תדרוך בנושא. במקביל, התקרית הביאה לתגובות חריפות בקונגרס. בין היתר, נציגת ניו יורק אליס סטפניק אמרה בהצהרה כי היא שמחה שטראמפ לא נפגע, "אך אנחנו חייבים לתהות כיצד מתנקש הגיע כל כך קרוב אליו פעם נוספת". בנוסף, ראשי צוות החקירה המשותף לשתי המפלגות בנוגע לניסיון ההתנקשות הקודם, מייק קלי וג'ייסון קרואו, אמרו כי הם עוקבים אחר התקרית ויבקשו תדרוך בנושא מהשירות החשאי.
במקביל, מושל מדינת פלורידה רון דסנטיס אמר כי יקיים חקירה עצמאית. "מגיע לאנשים לדעת את האמת, כיצד המתנקש הגיע למרחק של כ-500 מטרים לנשיא לשעבר ולמועמד הרפובליקנים כיום", כתב דסנטיס ברשתות החברתיות. חבר הקונגרס הדמוקרטי רו קהאנה הדהד את דבריו, ואמר כי "שני ניסיונות התנקשות תוך 60 יום - לא ניתן לקבל זאת. מהשירות החשאי צריכים להתייצב בקונגרס מחר ולספר לנו על המשאבים הנחוצים להם כדי להגביר את האבטחה, ובואו נקצה להם אותם בהצבעה דו-מפלגתית עוד באותו יום".