ההתעללות במעון לוליקט בקריית מלאכי

30 מקרי אלימות נחשפו במצלמות האבטחה: בתיה דיין (48), בעלת מעון "לוליקט" בקריית מלאכי, מואשמת בתקיפה של 16 פעוטות בני שנתיים ושלוש. בכתב האישום שהוגש בספטמבר תוארו כמה מקרי אלימות שהפעילה האישה, וצוין כי "ההורים חשבו שמדובר במקום מבטחים, אבל גילו כי ילדיהם עוברים התעללות". כעת מתפרסמים לראשונה תיעודים מהאלימות הקשה שהפעילה כלפי הילדים הקטנים שבהם הייתה אמורה לטפל.
3 צפייה בגלריה
תיעוד: התעללות בגן לוליקט בקרית מלאכי
תיעוד: התעללות בגן לוליקט בקרית מלאכי
"פגיעה בנפשם הרכה של הפעוטות". מתוך תיעוד האלימות
העבירות שמיוחסות לדיין התגלו בעקבות חשיפת סרטונים ממצלמות אבטחה, שתיעדו את מעשיה. מעצרה הוארך בחודש עד מתן תסקיר בעניינה. בחלק מהמקרים היא גררה פעוטות על הרצפה, הכתה פעוטות בסנטר ובמקומות אחרים בגופם ונענעה את ראשם של כמה מהם. כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מתאר מסכת של מעשי אלימות, דחיפות וצביטות - חלקם לעיני עובדות אחרות במעון. בסך הכול מתוארים בכתב האישום 30 מקרים שנחשפו במצלמות.
באחד המקרים, לפי כתב האישום, דיין ניגשה אל פעוטה ששכב על מזרן, תפסה אותה בחוזקה בזרוע ימין, הרימה את פלג גופה העליון וזרקה אותה על המזרן. במקרה נוסף היא אחזה בידיו של פעוט והרימה אותו אל הלול הסמוך, שבו היה פעוט אחר. השניים התחילו לריב, ודיין הכתה את אחד הפעוטות בחוזקה בפניו. מעוצמת התקיפה הוא הוטח על סורגי הלול, ונפל על התחתית שלו - שהייתה ללא מזרן.
במקרה אחר שמופיע בכתב האישום מתואר כי אחד הפעוטות התקדם לכיוון דלת המעון, שנותרה פתוחה. דיין בתגובה תפסה בידו השמאלית בחוזקה, הכתה אותו בידו, תפסה אותו בפניו, הרימה אותו בידה והושיבה אותו על כיסא. בהמשך היא הכתה אותו בפניו, משכה אותו בחוזקה לכיוונה, ואז השעינה אותו על הכיסא והכניסה את המוצץ לפיו בחוזקה.
עו"ד יפעת שוורץ סילעו"ד יפעת שוורץ סיל
לפי הפרקליטות, "הנאשמת, בהיותה אחראית על הפעוטות, התעללה בחלק מהם, תקפה חלק מהם, חשפה חלק מהם לאלימות שלה ולאלימות כלפיהם, והנחתה ועודדה ילדה בת 11 שהגיעה למעון לסייע לה לטפל בפעוטות לתקוף אותם".
בבקשה להאריך את מעצרה של דיין עד לתום ההליכים, צוין כי היא "לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים, על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה". לפי הפרקליטות, "חמורה מכך היא פגיעתה של הנאשמת בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצורכיהם".
עו"ד יפעת שוורץ סיל, שמייצגת את הורי הפעוטות, מסרה כי "הסרטונים הקשים מראים מה עברו הפעוטות האומללים תחת ידה של הגננת המתעללת. מהתמונות הקשות עולה שהאלימות במעון הייתה דבר שבשגרה, ואי אפשר להשלים עם כך. הורי הפעוטות מנסים לאחות את השברים וימשיכו לפעול למען יראו וייראו כל הפוגעים בחסרי הישע, ויידעו שמעשיהם יהיו חשופים לכלל".