3 צפייה בגלריה
מוישי קליינרמן
מוישי קליינרמן
"אסור לאבד תקווה, אפילו לא לרגע". מוישי קליינרמן
(צילום: באדיבות המשפחה)
הנער מוישי קליינרמן בן ה-16 ממודיעין עילית נעדר קרוב לשלושה חודשים, לאחר שנראה לאחרונה באזור מירון בסוף חודש מרץ, ומאמצים רבים מושקעים במציאתו. כעת, הקרן הפילנתרופית "עם ישראל חי" הודיעה כי תעניק 50 אלף שקלים לכל אדם שיביא מידע רלוונטי שיוביל למציאתו של מוישי בריא ושלם.
שמואל סקט, מנהל הקרן, אמר כי "מציאת נער רך בשנים שנעלם לפתע פתאום תהיה הביטוי המזוקק ביותר לערבות הדדית. אני מקווה שהקצאת הסכום הזה תסייע ולו במעט לעודד אנשים נוספים להצטרף למאמצי החיפוש. אסור לאבד תקווה, אפילו לא לרגע".
3 צפייה בגלריה
מוישי קליינרמן
מוישי קליינרמן
מוישי בחנוכה האחרון. "עוברים עלינו ימים טרופים, זה משהו שלא ניתן לתאר במילים"
(צילום: באדיבות המשפחה)
עוד לפני ההכרזה על הפרס, רבים התגייסו לנסות ולסייע באיתורו של מוישי. "זה באמת מחזק איך עם ישראל מתגייס לטובת העניין, בכל המישורים", סיפר שמואל, אביו של הנער. גיטי, אימו, אמרה: "אין לי מילים לתאר את ההתנדבות, ההתגייסות, המאמצים והחיפושים. איפה מדינת ישראל? שילמדו מה עושים. תיקחו אחריות ותעשו משהו. תביאו את הילד הביתה".
ב-25 במרץ, יצא מוישי מביתו לקראת שבת עם חברים להר מירון. "הבן שלנו דיבר איתנו ואמר לנו שהוא יוצא ל'שבת התאחדות' במירון. נתנו לו את ברכתנו וביקשנו שיתפלל עלינו בקבר רשב"י. הוא נסע ולא חלמנו מה הולך לקרות", שחזרה האם. במוצאי השבת מוישי היה אמור לחזור לישיבה שבה הוא לומד, אבל הוא לא שב – ומאז אבדו עקבותיו.
ריאיון עם אמו של מוישי, שלשום
(צילום: נויל האריס)

"ניסינו להתקשר ולחפש, וראינו ששבוע בעצם אף אחד לא ראה או שמע ממנו. פנינו למשטרה, והרגשנו שאין מספיק מענה. התחנה פה נהדרת ועושה כל מה שהיא יכולה, אבל אין לה מספיק משאבים והיא עמוסה מאוד בתיקים ובדברים שונים. זה אמור לעלות לדרגים הגבוהים, למטה הארצי ולמחוז, למקומות שאמורים להפוך פה את העולם. אני מרגישה שהיחס הוא כאילו מדובר בחפץ שנאבד, ולא בחיי אדם".
האם ביקרה את המשטרה בחריפות בראיון לאולפן ynet, ואמרה כי "למשטרה יש כוחות ומנגנונים. ראינו את זה עם ספיר נחום בעכו – כשרצו למצוא אותה, מצאו אותה. מה קורה פה? 80 יום נער בישראל נעדר ואין שום קצה חוט? זה נשמע לכם הגיוני?".
גיטי שיתפה בקשייה ואמרה כי "משהו פה הזוי לחלוטין. עוברים עלינו ימים, שעות ודקות טרופים, זה משהו שלא ניתן לתאר במילים". האב שמואל הוסיף: "אי אפשר לתאר בכלל את הקושי והדאגה שלנו. כל טלפון מקפיץ אותנו, אנחנו פשוט נטרפים".
3 צפייה בגלריה
מוישי קליינרמן
מוישי קליינרמן
"החלום שלי זה לדפוק להורים בדלת כשאני איתו". אחת התמונות האחרונות של מוישי
(צילום: באדיבות המשפחה)
לאחר שלא נרשמה התקדמות בחקירה, המשטרה הקימה צוות מיוחד לטיפול בפרשה. רפ"ק ראובן שמיר, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת מודיעין עילית, עדכן כי "כרגע החיפושים מתמקדים באזור מירון. מסביב יש חורש מטורף, וקשה מאוד לחפש שם. אנחנו מעלים רחפנים, אבל יש שם שטחים מיוערים שצריך להגיע אליהם פיזית".
"הורדנו מצלמות אבטחה וקיבלנו הודעות מחברים שלו שראו אותו בכל מיני מקומות, אבל הדיווחים התבררו כלא נכונים. אפשר להגיד שחרשנו את הצפון בסריקות", ציין שמיר. "אנחנו מפרסמים בכל מיני מקומות כדי להשאיר את זה במודעות של הציבור, ונעזרים ביחידת כלבנים, יחידת אית"ן לאיתור נעדרים של צה"ל ויחידת חילוץ של מתנדבי משטרה".
שמיר אמר כי הוא "מקווה לטוב". לדבריו, "החלום שלי זה לדפוק להורים בדלת עם מוישי. אנחנו מודעים לזמן, שהוא לא לטובתנו. שלושת הכיוונים העיקריים זה שהוא חי, או מת, או שהוא מוחזק בידי מישהו שלא ברצונו. אנחנו מקווים מאוד שהוא חי ומתחמק מלהגיע הביתה".
מעבר לחקירה המשטרתית, המשפחה החליטה לפעול בדרכים נוספות: "הכנסנו חוקר פרטי לתמונה, וההוצאות הן ענקיות. החל קמפיין גיוס כספים להחזרת מוישי הביתה - בעם ישראל מתאחדים ועושים עבודה נהדרת".
המשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורו של קליינרמן, ופרסמה את תיאורו: מבנה גופו רזה, שיערו כהה עם פאות, עיניו כהות והוא מרכיב משקפי ראייה. הוא לבש חולצה לבנה ומכנסיים בצבע כהה.
אם יש ברשותכם מידע על מוישי קליינרמן, ניתן להתקשר 24/7 למספרים 053-284-5507 או 050-657-1577 כדי למסור אותו.