1 צפייה בגלריה
קיבוץ ניר עוז. ארכיון
קיבוץ ניר עוז. ארכיון
קיבוץ ניר עוז. ארכיון
(צילום: רועי עידן)
תושב השרון סיפר היום (שבת) כי אשתו ושתי בנותיו ככל הנראה נחטפו לעזה, לאחר שביקרו אצל חמותו בקיבוץ ניר עוז לרגל החג. הבעל, יוני, סיפר כי בנות המשפחה יצרו איתו קשר כאשר מחבלים נכנסו לבית ולקחו את בן הזוג של הסבתא. "איכון הטלפון שעשיתי לאשתי מראה שהטלפון מופיע בחאן יונס", אמר לחדשות 12. לאחר מספר שעות יוני סיפר שהוא ראה את אשתו ובנותיו בסרטונים שהפיץ החמאס מעזה.
מוקדם יותר ציין כי בנותיו בגילי 3 ו-5, והוסיף: "פניתי לכל כוחות הביטחון. אני חושש מאוד שחטפו אותן לרצועה. אנו ניזונים מחלקי מידע. קשה להתקשר לשם, התקשורת נפלה למשך הרבה זמן. אני צריך שמישהו יאשר לי, מכוחות הביטחון או מישהו שיכול להגיע ולראות את הבית בעיניים, איפה בעצם הילדות שלי ואיפה אשתי וחמותי".
מאז מתקפת הפתע הבוקר, בחמאס פרסמו שורה של תיעודים שבהם נראים לכאורה אזרחים ישראלים שנחטפו לרצועת עזה. לפי ארגון הטרור, מדובר בעשרות חטופים וגופות.
מחבלים בבסיס צה"ל מזרחית לרצועה

צה"ל עדיין לא השיג שליטה על שבעה מהיישובים, הערים והבסיסים שהותקפו על ידי חמאס בדרום, וכוחות נוספים מוזרמים לאזור. ההערכה היא כי השגת שליטה במוקדים תיקח שעות ארוכות ואף ימים, שכן הסריקות יתבצעו גם בשטחים הפתוחים הנרחבים בנגב המערבי שסמוכים לגבול, ובהם יש גם חשש להסתתרות חוליות שחדרו. עשרות קצינים בכירים גויסו במילואים, בהם תא"לים ואלופים בכוחות היבשה והאוויר, וחלקם הוזרמו גם לאוגדת הגליל ולפיקוד הצפון, כחלק מהיערכות לפרוץ עימות אפשרי גם מול חיזבאללה.
במד"א עדכנו כי לפחות 100 בני אדם נרצחו במתקפת הפתע מאז הבוקר. צוותי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי מהבוקר ליותר מ-900 פצועים. הנרצחים נפגעו הן מרקטות והן בהיתקלויות עם המחבלים שחדרו ליישובי העוטף. מדובר במספר לא סופי, מאחר שכוחות ההצלה אינם יכולים להיכנס בשלב זה לחלק מהיישובים שבהם עדיין נמצאים מחבלים.
פורסם לראשונה: 16:42, 07.10.23