"איך נדע שאבא יחזור? אהיה בת 5, 6 או 7?". עדי שוהם נחטפה ב-7 באוקטובר עם שני ילדיה, נווה ויהל, ושוחררה אחרי 50 ימים - אך בעלה, טל, עדיין נמצא בשבי כבר 264 ימים. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה, היא שיתפה היום (רביעי) את "דף השאלות" שילדיה מעלים מאז שחזרו.
"השאלות האלו הן שבריר מתוך היומיום שלנו. ככה נראים חיינו כבר הרבה יותר מדי זמן, זו מציאות בלתי אפשרית. חייבים להחזיר את טל הביתה לילדינו הכואבים מגעגוע, זה הדבר האנושי, הראוי והדחוף ביותר", כתבה - לצד תמונת דף שבו נכתבו בכתב יד השאלות.
2 צפייה בגלריה
עדי שהם, שהיתה חטופה יחד עם שני ילדיה במשך 50 ימים, ובעלה טל שהם חטוף בעזה כבר 264 ימים, משתפת: "השאלות האלו הן שבריר מתוך היום יום שלנו
עדי שהם, שהיתה חטופה יחד עם שני ילדיה במשך 50 ימים, ובעלה טל שהם חטוף בעזה כבר 264 ימים, משתפת: "השאלות האלו הן שבריר מתוך היום יום שלנו
השאלות של ילדיו של טל שוהם, ששוחררו מהשבי אחרי 50 ימים
(צילום: דוברות קיבוץ בארי)
הצהרת משפחות החטופים, היום

בין השאלות על אביהם, מתי יחזור ו"אנחנו רואים המון אבאים, רק לא את אבא שלנו", עדי שיתפה בשאלות הרבות של הילדים על האסון שאירע בבארי, שקשורות לאירועים שחוו ב-7 באוקטובר, בשבי וכן על החיים שלאחריו. "למה האיש בחוץ צועק? קורה שוב כמו בבארי? למה הם בכלל נכנסו לבארי ועשו את כל זה? איך הרגו את סבא? הוא ראה לפני או הופתע? אמא, עכשיו אנחנו עומדים למות?", שואלים הילדים.
בקיבוץ בארי, שממנו נחטפה משפחת שוהם, הדגישו את הצורך באישור "עסקה עכשיו". אלו שאלות שילדים לא אמורים לשאול, אמרו בקיבוץ, אך זוהי המציאות שאליה מתעוררים כל בוקר נווה בן ה-8 ויהל בת ה-4, שנחטפו עם אימם וסבתם שושן. "אביהם, טל שוהם, חטוף בעזה כבר 264 ימים ולילות. עבור ילדים שהיו בשבי ודואגים כל כך לאבא, מכירים את הסכנה וחוסר האונים היומיומי - הזמן שעובר מרגיש כמו נצח", נמסר מהקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
יהל שוהם טל שוהם
יהל שוהם טל שוהם
שוהם וילדיו. "אנחנו רואים המון אבאים, רק לא את שלנו"
בני משפחות חטופים מסרו היום הצהרה מיוחדת לתקשורת במטה המשפחות, בהמשך ל"זיגזוג של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמדותיו ובאמירותיו בעניין מימוש 'עסקת נתניהו' להחזרת החטופים", כלשונם. מור קורנגולד, אחיו של טל, אמר: "אני לא בטוח שיהיה לנו ביטחון ושתהיה לנו תקומה. כי לא תהיה תקומה ולא יהיה ביטחון במדינת ישראל בלי החזרת כל החטופים לארץ ישראל".
הוא הוסיף: "שמעתי את ראש הממשלה אומר שהוא מוכן להגיע לעסקה חלקית. חצי. אני רוצה לשאול אותך: אני חצי אזרח במדינת ישראל? אני משלם חצי מהמיסים? אני לא אקבל, ולא נוכל לקבל את זה, ולא נוכל לגור כאן אם לא תחזיר את החטופים הביתה. דור העתיד צריך להיות כאן ולבנות ולשקם את ישראל, ולא נוכל אם לא נחזיר את החטופים הביתה".
שישה מבני משפחתו של טל נחטפו ב-7 באוקטובר ושוחררו במסגרת העסקה. ב-30 בינואר הוא ציין את יום הולדתו ה-39 בשבי. בגלל אהבתו לבעלי חיים, בכיכר החטופים בתל אביב קיימו באותו השבוע יום אימוץ של כלבים, שנערך על ידי עמותת S.O.S חיות.