250 מטרים בלבד מפרידים בין מודעת האבל של דוד שקורי ז"ל ברחוב עין גדי לבין מודעת האבל של חנן דרורי ז"ל ברחוב קורא הדורות בשכונת ארנונה. השכונה, שיש מי שעדיין קוראים לה "תלפיות הישנה", איבדה כבר ארבעה לוחמים במלחמה הזאת: ענר שפירא ז"ל, זכריה פסח הבר ז"ל וכעת גם את דוד וחנן.
4 צפייה בגלריה
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ובתו
(באדיבות המשפחה)
אתמול בצהריים הודיע צה"ל על פטירתו של סמ"ר (מיל') חנן דרורי, לוחם בחטיבת 551. חנן (26) נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה בחודש דצמבר האחרון, נדבק בפטרייה מסוכנת וסבל מזיהום חריף. מאז ניסו בבית החולים שיבא לייצב את מצבו, ללא הצלחה. בית החולים והמשפחה אף פנו לחברת פייזר כדי לקבל תרופה ניסיונית בשם Fosmanogepix מאירלנד לישראל, ובסיוע התגייסות של אזרחים הובאה התרופה לארץ - אך מצבו היה קשה מכדי לשאת בטיפול נוסף.
הוא גדל ביישוב פסגות בבנימין, משם עברה המשפחה לשכונה הירושלמית. הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים, והיה לקראת אירוסים. בעז, חברו, ספד לו: "איזה חלל חנן השאיר. כמה הומור, כמה דאגה לאחר, כמה אהבה לכל מי שסביבו. חנן, נעמת לי מאוד".
4 צפייה בגלריה
חנן דרורי
חנן דרורי
סמ"ר (מיל') חנן דרורי
חברו של חנן סיפר כי "הוא לא היה אמור להיות בצה"ל בכלל, אבל החליט שהוא יהיה לוחם ופשוט הפך עולמות. ‏וגם אז, הוא קיבל בכלל טירונות ג'וב, אבל בקומבינות הגיע לתפקיד של לוחם. גם במילואים. בתחילת המלחמה סיפר לי כמה הוא משתגע בבית ומזה שהוא לא מוצא שיבוץ מילואים".
השכונה, כאמור, ספגה אבידות רבות. ב-7 באוקטובר נפל סמ"ר ענר שפירא (22), שלחם בגבורה מול מחבלים רבים במיגונית ליד קיבוץ רעים, והציל בכך את חייהם של רבים. לפני כמעט חודש נפל רס"ר (מיל') זכריה הבר (32) ז"ל בקרב בצפון הרצועה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים קטנים.
4 צפייה בגלריה
ענר אלקיים שפירא
ענר אלקיים שפירא
ענר שפירא
4 צפייה בגלריה
רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר (Zechariah Pesach Haber), בן 32, מירושלים, לוחם שיריון בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר (Zechariah Pesach Haber), בן 32, מירושלים, לוחם שיריון בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר
רס"ן דוד שקורי (30) ז"ל נפל שלשום. "כולם בשכונה מכירים את אבא שלי בגלל המכולת שלו", סיפר גיא (27), אחיו של דוד ז"ל. "יש פה תמיד אווירה של משפחה. ברחוב אומרים לכולם שלום. יש פה ערבות הדדית. שיצאנו להלוויה חיכו לנו מאות אנשים עם דגלים. כולם באו לנחם. מכירים את זה. זו היחודיות של האזור הזה בירושלים".
"לפני שבועיים אכלנו וצחקנו בארוחת שישי", סיפר על הפעם האחרונה שבה פגש את אחיו הגדול, "בסוף הוא חיבק אותי חזק כאילו הוא נפרד ממני. אמרתי לו, 'אם צריך אני עכשיו נכנס איתך לעזה'. בפעם הבאה שראיתי אותו הוא היה בארון. הוא היה כמו אבא שני בבית. דואג, צנוע ושקט. כיבד מאוד את אבא ואמא. אני מרוסק".