הניו יורק טיימס טוען כי לפחות שלושה טילים שפגעו במתחם בית החולים שיפא שבעיר עזה ביום שישי שייכים לצה"ל. בעיתון הסבירו כי הגיעו למסקנה זו לפי תמונות של רסיסי טילים שנאספו מהמקום ואומתו על ידו, וכן לאחר שהם נבחנו בידי מומחים. זמן קצר לאחר מכן החלה הפשיטה הדרמטית על בית החולים.
בעיתון ציינו כי שעות לאחר הפיצוץ האחרון במתחם, צה"ל האשים מחבלים פלסטינים בתקיפות, וציין ש"שיגור כושל" שכוון לעבר חיילי צה"ל ששהו בסמוך פגע בטעות בבית החולים.
1 צפייה בגלריה
 עזה
 עזה
בית החולים שיפא
(צילום: Dawood NEMER / AFP)
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
בנוסף לרסיסים, ציינו בעיתון כי ניתוח של תיעוד מהמקום מראה ששלושה טילים שוגרו לעבר מתחם בית החולים מצפון ומדרום, בניגוד למפה שהציג צה"ל שלפיה הטיל שוגר לעבר בית החולים ממערב, בהסתמך על גילויי מכ"מ. ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי בחינה של צילומי לווין הראו כי כוחות צה"ל הוצבו מצפון ומדרום לבית החולים ביום שישי.
עוד הוסיפו בעיתון כי צה"ל סירב למסור תגובה בעניין, אך הוא הסביר כי הכוחות הישראליים ברצועה היו מעורבים בלחימה אינטנסיבית נגד מחבלי החמאס, וכי בשל "הפעילות הצבאית הספציפית המתנהלת כעת, לא ניתן להתייחס או לאשר שאלות ספציפיות".
מארק גרלסקו, לשעבר מנתח מודיעין בכיר בפנטגון בארה"ב, זיהה בתקיפה פגז תאורה ישראלי שמשמש לזיהוי מטרות בלילה, הוסיפו בעיתון. בנוסף, ריצ'ארד סטיבנס, חייל לשעבר שעסק בטיפול במטעני חבלה בצבא הבריטי, זיהה גם הוא כי מדובר בפגז תאורה, וציין כי לא היה פיצוץ במקום לאחר שהוא נפל במתחם.
באותו היום הכחיש צה"ל כאמור כי כוחותיו אחראים לפיצוץ שהתרחש לפנות בוקר בחצר בית החולים, פיצוץ שהפלסטינים דיווחו בו על הרוג אחד לפחות. בהודעה שמסר דובר צה"ל לרשת CNN נמסר כי בדיקה של המערכות המבצעיות הראתה שהפיצוץ לא נגרם כתוצאה מהפצצה ישראלית - אלא מירי כושל של מחבלים לעבר כוחות צה"ל שפעלו בסמוך לבית החולים. חמאס האשים מנגד כי ישראל היא זו שתקפה את המתחם.