אביתר, אתרי הבנייה והתוכנית הכלכלית: צפו בריאיון עם סגן השרה גולן
(צילום: אסף מגל, נויל האריס)

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן ממרצ אמר הבוקר (יום א') בריאיון לאולפן ynet כי הוא תומך בתוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה ברביבאי. גולן הוסיף שאף שהוא מוצא בה חולשות, הוא מאמין שכל הצדדים המעורבים בבניית התוכנית יצליחו "להגיע לעמק השווה בלי יוצא מן הכלל", כלשונו.
3 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
יאיר גולן. אנחנו מול בן גביר? לא יצרנו פרובוקציה אלימה בשטח
(צילום: קובי קואנקס)
גולן ציין כי הוא סבור שבין הדברים שיש לתקן בתוכנית נמנית גם הרפורמה בחקלאות. "האם אני מברך על רפורמה בחקלאות? מצדיע לה שבתי ידיים. זה לטובת החקלאות הישראלית ויש לה פוטנציאל להוריד את יוקר המחייה. אבל צריך לעשות אותה אחרת – באופן הדרגתי – שלא יקריס את הכלכלה", אמר גולן. "יש מרכיבים שעדיין חסרים כמו הטיפול בשכבות החלשות והטיפול בעצמאים. אני מקווה שנשלים את מה שחסר ונצא עם תוכנית שלמה בימים הקרובים".
גולן התייחס גם לאפשרות של הסדרה של המאחז אביתר שבשומרון, שעל הכשרתו עומלים בממשלה. הוא טען כי הסדרה כזו תגרור אחריה שיבוש ביכולת של חיילי צה"ל להילחם בטרור הפלסטיני. "במקום זה, הם צריכים להגן על עוד ועוד נקודות בשטח", אמר גולן. "זה גם מסכל את היכולת שלנו להיפרד מהפלסטינים, ואני לא רואה שום עתיד לישראל כמדינה שהיא ביתו הלאומי של העם היהודי, אלא בהיפרדות מהפלסטינים".
3 צפייה בגלריה
הרפורמה בחקלאות? "מצדיע בשתי ידיים"
הרפורמה בחקלאות? "מצדיע בשתי ידיים"
הרפורמה בחקלאות? "מצדיע בשתי ידיים"
(צילום: מירב קריסטל)
גולן גם הודיע שהוא מתכוון לטפל בליקויים באתרי הבנייה, אחרי שביקר באתר בנייה בנצרת שבו נהרג ג'מיל חטיב ביום חמישי האחרון. "יש הרבה מאוד לקחים. כדי להפסיק את האדישות קיבלתי החלטה שלכל אתר שבו הייתה תאונה משמעותית נגיע ונסייר. אני מקדם יוזמה של פיקוח ברמת הרשויות המקומיות. לא יכול להיות שהן לא מפקחות על עבודות הבניין שמקנות להן ארנונה ופיתוח כלכלי", אמר גולן.
מה שונה הנוכחות שלך ושל מוסי רז באביתר מזו של בן גביר בשייח ג'ראח? "אין שום קשר. אנחנו באנו, לא היינו באביתר לא יצרנו פרובוקציה ואלימות בשטח, עשינו את זה כדי למחות בפני המגמה הכול כך מסוכנת שמובילה לסיפוח. צריכים להלחם בסיפוח של מיליוני פלסטיניים. המעשה הציוני הנכון הוא להיפרד מהם, לא לספח אותם לתוכנו".
יכול להיות שלאיומי רע"מ יש יותר משקל מלאלה שלכם? נדמה שלא מתייחסים אליכם ברצינות. "בממשלה הזו נמשיך לעשות את מה שאנחנו מאמינים בו ודוגלים בו מתוך באמת רגש פטריוטי אמיתי וכנה. אני חושב שכך אנחנו מקדמים את ביטחונה של ישראל ושלומה של ישראל והיכולת של אזרחיה הצעירים לרצות לחיות בה. אנחנו לא יוצאים בהצהרות מפוצצות ולא עושים מעשים פרובוקטיביים".
3 צפייה בגלריה
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
המפגינים בצומת תפוח נגד הקמת אביתר בשישי האחרון. "מגמה מסוכנת"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר הסיעה שלכם אומרת שאתם מתכננים תג מחיר קואליציוני בהצבעה על חוק האזרחות. "יש דברים שהם באמת להכניס לנו אצבע בעין, ולא רק לנו אלא לכל אזרחי ישראל. אנחנו הצענו והצעתנו התקבלה על-ידי רה"מ עצמו. עוד לפני שבעה חודשים היה מתווה הגיוני ונכון מוסרית ולאומית. הצענו, כמו שלשיטתה של השרה שקד, שעדיף שלכל אדם ואדם יהיה איזשהו מעמד מאשר שיהיה חסר מעמד. כשהוא חסר מעמד הוא הופך לעבריין וכשיש לו מעמד יש סיכוי להפוך אותו לתושב או אזרח מועיל למדינת ישראל".
עם הנער מכיתה י"ב בנשר השלמת? אמרת שהוא מסוכן לביטחון ישראל. "אני לא מתעסק עם זה. היה ויכוח. אני לא רוצה להתייחס לדברים שהוצאו מהקשרם. היה פה שיח של פינג פונג ביני לבינו ושאר התלמידים. לא היה שום ניסיון לתקוף את התלמיד או להשפיל ולהעליב אותו חס וחלילה".