כרמלה דן בת ה-80 מקיבוץ ניר עוז נחטפה כנראה לעזה יחד עם נכדתה נויה בת ה-13, בעלת צרכים מיוחדים, שישנה עימה בליל שישי. וכמה בתים הלאה בהמשך השביל נחטפו שני נכדים נוספים, סהר וארז קלדרון בני 16 ו-11 שישנו יחד עם אביהם עופר (53).
2 צפייה בגלריה
כרמלה דן
כרמלה דן
כרמלה דן ונכדיה שנחטפו על ידי החמאס
2 צפייה בגלריה
עופר קלדרון
עופר קלדרון
עופר קלדרון
"אני לא מעיזה לעלות בעיני רוחי את מה שקורה שם" אמרה בדמעות גלית דן, אימה של נויה ודודתם של סהר וארז. "חטפו ילדים, נערות, מבוגרים, ובכל האירוע המזעזע הזה אף אחד לא יודע כלום. אף אחד לא מדבר איתנו. שום פרט לא ידוע לנו חוץ מזה שראו את ארז באחד הסרטונים שפורסמו מעזה.
"נויה היא הגדולה שלי, היא רק שלי, אני אם יחידנית והיא ילדה מיוחדת במינה", המשיכה. "אני מצפה שיעשו הכל להציל אותם, ככל שהזמן חולף זה לא טוב, צריך לפעול ומהר".
גלית מספרת כי בליל שישי אכלה עם אימה ארוחת ערב בקיבוץ כיסופים, לשם עברו לפני כחודשיים מניר עוז, שם גרה כרמלה. בהמשך הערב החליטה נויה לחזור עם סבתה לניר עוז ולישון עימה. "היא סבתא מאוד נוכחת בחיים שלנו, יש בניהן קשר מדהים", אמרה.
באותו זמן סער וארז, ילדיהם של הדס (אחות של גלית) ונכדיה של כרמלה, היו אף הם בביתם בניר עוז, יחד עם אביהם עופר.
"בבוקר שלחה לי אמא שלי הודעה שמחבלים נכנסו אליה, מפרקים לה את הבית ובוזזים מכל הבא ליד. אחרי כמה דקות השאירה לי נויה הודעה קולית בה אמרה שיש בלגן ושהיא מפחדת. ומאז לא שמעתי משתיהן".
באותו הזמן גם גלית, בן זוגה ובת נוספת היו תחת מתקפה בביתם. "נכנס לנו מחבל לתוך הבית וירה לכל הכיוונים. את אזעקת צבע אדום אנחנו כבר מכירים. אבל הפעם זו הייתה עוד אזעקה ועוד אחת, ואחריה יריות של נשק קל ופתאום הבנו שיש מתקפה פיזית על הקיבוץ.
"התחבאנו בממ"ד וראינו שאפשר לנעול את הדלת. אני בטוחה שאמא שלי לא ידעה את זה. ובזמן שאנחנו נעולים, מחבלים יורים מהבית שלנו וזורקים רימונים מהחלונות".
אחרי שביתה ואימה לא נמצאו בשום מקום גם לאחר שהצבא ביקר בביתם, ולאחר שאחיינה נצפה בסרטון שהעלו מחבלי החמאס מעזה, הבינו גלית ומשפחתה כי הם נחטפו. "זו תחושה נוראית, זה סרט אימה. אף אחד לא מדבר על זה, שידברו על החטיפות, על הקשישים שנמצאים שם. אמא שלי לא היחידה, חברות מהקיבוץ מדווחות לי אותו הדבר וההורים של כולנו בני 80 פלוס, ילדים ונערות שנמצאים שם, שיתחילו לפעול ומהר. אסור לנו לתת להם להיפגע".