האיום של ח"כ קארה

הקואליציה התקשתה עד כה לצופף את שורותיה בכנסת, ונחלה לא מעט כישלונות בהצבעות חשובות עבורה. כעת ישנה משוכה חדשה - חבר הכנסת אביר קארה מימינה מאיים שאם הדברים שהוא מקדם לא ייכנסו לחוק ההסדרים, הוא לא יצביע בעד העברת תקציב המדינה.
3 צפייה בגלריה
קארה מאיים שאם הדברים שהוא מקדם לא יכנסו לחוק ההסדרים, לא יוכל להצביע בעד התקציב.
קארה מאיים שאם הדברים שהוא מקדם לא יכנסו לחוק ההסדרים, לא יוכל להצביע בעד התקציב.
ח"כ קארה בשיחת הזום עם השולמנים
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בנושא תוכנית לאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה
מסיבת עיתונאים בנושא תוכנית לאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה
קארה שופע מחמאות לשלושתם. סער, בנט וליברמן
(צילום: AP)
דיוני התקציב הפעם הם מסובכים מבדרך כלל. כל חבר כנסת יכול למעשה לסכל את העברתו, משום שהקואליציה צרה ומסתמכת על כל אצבע.
גורמים פוליטיים אומרים שקארה כבר הבהיר בחדרים הסגורים שלא יוותר על הרפורמות שהוא מקדם, אולם בשיחת זום עם השולמנים אף הרחיק צעד נוסף - ואמר שבלעדיהן לא יתמוך בתקציב. בסרטונים שמתפרסמים נראה קארה כשהוא מחמיא לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן על כך שלדבריו עושים הכל כדי שהדברים יקודמו והוסיף כי אם יצטרך יתפטר מתפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה ויחזור לכהן רק בכנסת - ובתנאי שהרפורמות יקודמו.
ח"כ קארה אמר כי ההתגייסות של בנט וליברמן לקידום הרפורמות שהוא מציע היא "דבר שלא היה בישראל מעולם", וציין כי יחד עם שר המשפטים השניים הפכו אותן למדיניות הכלכלית של הממשלה החדשה.
3 צפייה בגלריה
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
קשת שונה של דעות כלכליות בממשלה. בנט עם השרים הורוביץ ומיכאלי
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בין הרפורמות שדורש קארה לקראת אישור התקציב הן הקמת רשות רגולציה חדשה והפחתת הרגולציה בתחום הבריאות בעיקר לבתי המרקחת. בנוסף הוא דורש הורדת רגולציה גם בתחום התכנון והבנייה, והורדה משמעותית של הארנונה לעסקים. בנוסף, דרש קארה הקמת ועדה שתקצץ בסעיפים מסורבלים של מפרט רישוי עסקים. עוד בין דרישותיו - ביטול מונופול דואר ישראל ופתיחת שוק הדואר לתחרות, ופתיחת שוק הייבוא לתחרות והורדת חסמים של מכון התקנים. הוא גם דורש הקלה על בעלי מעונות פרטיים.
רוב דרישותיו של קארה הנוגעות להפחתת הרגולציה הן דרישות שמקובלות לאורך השנים על ראשי ימינה, שמראש הבטיחו גם במערכת הבחירות הפחתה משמעותית של הרגולציה בישראל - שלשיטתם מקשה וממוטטת את העסקים. עם זאת, האג'נדה הכלכלית של המפלגות החברות בקואליציה אינה אחידה, ועל כן הדבר עשוי להערים קשיים על קידום רפורמות מעין אלה. כרגע חלק מהרפורמות נמצאות מחוץ לדיונים, וסביר כי בימים הקרובים יחל מו"מ עם קארה בנוגע לתמיכתו בחוק ההסדרים.
ח"כ קארה הוא המייסד של עמותת "אני שולמן", שבה חברים מאות אלפי בעלי עסקים. העמותה נאבקת למען הסרת רגולציות והקלה הביורוקרטיה שמכבידה לטענתה על העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.