נכדתו של הדיקטטור האיטלקי בניטו מוסוליני הודיעה היום (חמישי) כי היא פורשת ממפלגת "האחים של איטליה", מפלגתה של ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני, שנחשבת בעיני רבים למפלגת ימין קיצוני. בהודעת הפרישה אמרה רקלה מוסוליני כי "האחים של איטליה" ימנית מדי לטעמה. גורם פוליטי אמר לרויטרס כי הרקע לפרישה הוא חילוקי דעות בין מוסוליני ל"אחים של איטליה" סביב זכויות מיעוטים.
2 צפייה בגלריה
בניטו מוסוליני, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני
בניטו מוסוליני, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני
מלוני ומוסוליני. ל"אחים של איטליה" שורשים ניאו-פשיסטיים
(צילום: gettyimages, AP Photo/Luca Bruno)
מוסוליני מכהנת כחבר מועצת העיר רומא ובבחירות המקומיות האחרונות, ב-2021, זכתה במספר הקולות הגדול ביותר מבין חברי המועצה. היא החליטה לעבור ל"פורצה איטליה" – שנכללת בקואליציה של מלוני, אך נחשבת למפלגת ימין מתונה יותר. "הגיע הזמן לפתוח דף חדש ולהצטרף למפלגה שלתחושתי קרובה יותר לרגישויות שלי", הצהירה.
מאז שעלתה לשלטון ב-2022 ניסתה מלוני להציג את "האחים של איטליה" – מפלגה בעלת שורשים ניאו-פשיסטיים – כמפלגת כמיינסטרים שמרנית. מתנגדיה טוענים כי מדובר במצג שווא, ומזכירים את העמדות הנוקשות שלה בנוגע להגירה, הפלות, הורות להט"בית והמאבק שלה בפונדקאות.
כמו "האחים של איטליה", גם "פורצה איטליה" מציגה את עצמה כמפלגה ששומרת על הערכים הנוצריים המסורתיים, אך נתפסת כליברלית יותר.
2 צפייה בגלריה
רקלה מוסוליני חברת מועצת העיר רומא איטליה
רקלה מוסוליני חברת מועצת העיר רומא איטליה
רקלה מוסוליני, חברת מועצת העיר רומא איטליה
בחודש שעבר חלקה מוסוליני על עמדתה של מלוני בוויכוח על זהותה המגדרית של המתאגרפת האלג'יראית אימאן חליף, אחרי קרב מול אנג'לה קריני במשחקים האולימפיים. קריני החליטה לפרוש בשלב מוקדם בקרב, כשברקע טענות שחליף לא הייתה אמורה להתחרות בקטגוריית הנשים, בשל בעיות בבדיקות טסטוסטרון שנערכו לה בעבר.
מלוני טענה שהקרב לא היה הוגן מכיוון שחליף נכשלה לכאורה בבדיקה מגדרית בשנה שעברה. "עד שיוכח אחרת חליף היא אישה, והיא סובלת מציד מכשפות לא ראוי", אמרה מוסוליני.