פלגת לוחמים של יחידת לוט"ר (לוחמה בטרור) מחטיבת המרום בצה"ל נלחמת לראשונה בעזה במסגרת מלחמת חרבות ברזל, כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים, ומשתמשת ביכולותיה המבצעיות הכוללות פריצה, חבלה וצליפה.
תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר מפעילות בצפון רצועת עזה ומפיר מנהרת טרור
(צילום: דובר צה"ל)

באירוע באזור בית חאנון זיהו הלוחמים מחבל שיוצא מפיר מנהרה תוך שהוא יורה צרורות לעבר הכוח, ככל הנראה במטרה למשוך אותם לכיוון מטען שהונח בסמוך ללוחמים. הלוחמים פתחו במכת אש, השליכו רימונים ונטרלו את האיום ממרחק. לאחר מכן, פיר המנהרה הושמד.
במהלך הקרבות בבית ספר בעומק שכונת שג'אעיה בעיר עזה, פעלו הלוחמים תחת צוות הקרב החטיבתי 188 ונלחמו פנים אל פנים בחוליית מחבלים. הלוחמים איתרו בבית ספר במרחב פיר תת-קרקעי משמעותי. גם שם המחבלים ניסו להכווין את הכוח למארב ממולכד במטענים. הלוחמים ניהלו קרב בסיוע כלי טיס בלתי מאויש וטנקים ולבסוף חיסלו את המחבלים.
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
1 צפייה בגלריה
 תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר מפעילות בצפון רצועת עזה ומפיר מנהרת הטרור
 תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר מפעילות בצפון רצועת עזה ומפיר מנהרת הטרור
תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר
(צילום: דובר צה"ל)

הושגה אחיזה מבצעית בשג'אעיה

מוקדם יותר הערב (חמישי) הודיע דובר צה"ל כי כוחות אוגדה 36 השיגו אחיזה מבצעית בשכונת שג'אעיה בעיר עזה. לפי ההודעה, כוחות צה"ל ימשיכו לאחוז במרחב ולבצע פעולות ממוקדות בשכונה בהתאם לצורך המבצעי.
במהלך הלחימה בשכונה נתקלו הלוחמים במחבלים שירו, תקפו והשליכו מטענים לעבר כוחות האוגדה מתוך מבנים במרחב בנוי וצפוף, וחיסלו אותם בקרבות. כוחות האוגדה ביצעו תקיפות נרחבות בשכונה, מאות מטרות נתקפו בסיוע אש, עשרות פירי מנהרות נחשפו במספר רב של בתים, בתי ספר ומרפאות וסוכלו. בבתים אזרחיים בשכונה איתרו הלוחמים כלי נשק רבים ואמצעי הדרכה של ארגון הטרור חמאס.
צוות הקרב החטיבתי של חטיבת גולני פשט על בתים של בכירי חמאס והחרים חומר מודיעיני. צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 השתלט על מפקדת גדוד שג'אעיה, שממנה יצאו חלק מהמחבלים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר. צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים השמיד יותר מ-100 מבני טרור, חשף והשמיד עשרות רבות של פירי מנהרות, ביצע מעצרים של מחבלים רבים שנכנעו והעביר אותם לחקירות כוחות הביטחון, בהם מפקד פלוגה בחמאס ומחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. צוות הקרב החטיבתי של בית הספר לחי"ר סיכל והשמיד עשרות מבנים ששימשו את חמאס.