תיעוד תקיפות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

יותר ממאה פגזים ירה צה"ל לשטח לבנון בעקבות הרקטות לקריית שמונה, וכעת נבחנת האפשרות להרחיב את הירי הארטילרי גם לתקיפות אוויריות מדויקות. צפו בתיעוד ירי הפגזים לדרום לבנון.
3 צפייה בגלריה
שריפה בשטח ישראל בעקבות הרקטות מלבנון
שריפה בשטח ישראל בעקבות הרקטות מלבנון
השריפה בגליל העליון
החוליה שירתה את שלוש הרקטות - שתיים שהתפוצצו באזור קריית שמונה ואחת שנפלה בשטח לבנון - שייכת לפלג פלסטיני המזוהה עם חמאס. אותה חוליה נהנית מחופש פעולה בחסות עצימת עין של חיזבאללה. בעקבות הירי, משתוללת כבר שעות שריפה בשטח ישראל, לא הרחק מקריית שמונה. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה הערב את ירי הרקטות לגליל.
אחת השאלות שנדונו בישראל היא סוגיית תגובה אפשרית לתקיפת פעילים סונים באדמה לבנונית, אם זו תתרחש. בשנים האחרונות חיזבאללה פעל נגד ישראל בעקבות תקיפות בלבנון. לפי אחת ההערכות, חיזבאללה יימנע מלהתערב גם אם ישראל תבצע פעולת סיכול גלויה על אדמה לבנונית נגד אותה חוליה פרו-פלסטינית.
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה
זירת הנפילה
זירת הנפילה בקריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה
זירת הנפילה
(צילום: אפי שריר)
הירי החוזר לצפון מטריד מאוד את הצמרת הביטחונית, בעיקר לאור חוסר היציבות בלבנון בשל הקריסה הכלכלית שחווה המדינה. לפי בכירים ישראלים, בצבא הלבנוני כבר אזלו אספקות המזון לחיילים והמוטיבציה לשרת ירדה מאוד, אם כי עדיין אין סימנים לעריקות המוניות.
ישראל נקטה במכוון גישה זהירה מול המטחים האחרונים כדי לא לגלוש להסלמה שתצא משליטה על רקע המשבר החריף הפנים לבנוני, אך הירי מהצהריים עשוי להוביל לתגובה חריפה יותר.
בתוך כך, שר החוץ הסעודי אמר היום כי התעקשות חיזבאללה להשליט את מרותו בלבנון היא סיבה מרכזית למשבר במדינה. שר החוץ, הנסיך פייסל בין פרחאן אל-סעוד, אמר גם כי ריאד מודאגת מכך שלא הושגו תוצאות בחקירת אסון הפיצוץ בנמל ביירות לפני שנה בדיוק. הוא אמר כי לצד סיוע ללבנון, יש צורך ברפורמות משמעותיות במדינה.