צה"ל הודיע על חיסולו של סהיל חוסיין חוסייני, ראש מערך המטה של ארגון הטרור חיזבאללה, בתקיפה ממוקדת אתמול בביירות. לפי צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את חוסייני ב"הכוונה מדויקת של אגף המודיעין".
צה"ל תוקף בביירות, אמש

2 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
התקיפה בביירות, אתמול
2 צפייה בגלריה
תקיפה בביירות
תקיפה בביירות
עשן מהדאחייה
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
"מערך המטה הוא יחידת מטה לוגיסטית של ארגון הטרור ועוסקת בכל הקשור בתקציב וארגון המערכים השונים", נמסר מצה"ל. "חוסייני היה שותף להסכמי העברות אמצעי הלחימה בין איראן וחיזבאללה ואחראי על חלוקת אמצעי הלחימה המוברחים בין היחידות השונות בחיזבאללה, בהיבטי הובלה והן בהקצאת משאבים. בנוסף, היה חבר במועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של חיזבאללה".
לפי צה"ל, "מערך המטה מכיל בתוכו גם את יחידת המחקר והפיתוח של חיזבאללה, יחידה העוסקת בייצור טילים מדויקים, ובתחום הלוגיסטי של אחסון ושינוע אמצעי לחימה בתוך לבנון. מתוקף תפקידו, חוסייני עסק בתקצוב וניהול לוגיסטי של הפרויקטים הרגישים ביותר של הארגון, בהם התוכנית האופרטיבית למלחמה ותוכניות מיוחדות נוספות, כולל הוצאת פיגועים לעבר מדינת ישראל משטח לבנון וסוריה".
החיסול של חוסייני מצטרף לשורה ארוכה של חיסולים בביירות וברובע הדאחייה שבפרבריה הדרומיים, שנחשב למעוז העיקרי של חיזבאללה בלבנון. בתקיפות אוויריות דומות חוסלו חסן נסראללה ומסתמן שגם יורשו האשם סאפי א-דין; חוסלה כל צמרת כוח רדואן; ולצידם גם בכירים רבים נוספים, גם כאלה שכונו בחיזבאללה "מפקדי הג'יהאד הגדולים".
בתוך כך, שר החוץ האיראני עבאס ארקצ'י הזהיר היום את ישראל מהתקיפה המתוכננת שלה באיראן, ואיים כי כל מתקפה על תשתיות איראניות תיענה בפעולת תגמול. לדבריו, "ישנה התאגדות של כל חזיתות ההתנגדות נגד ישראל. אם היא תנסה לפגוע באיראן - התגובה תהיה חמורה יותר. טהרן תומכת בהתנגדות ולא חוסכת במאמצעים לשם כך. יש לנו בנק מטרות בישראל והטילים שלנו מסוגלים לפגוע בכל יעד".