(צילום: שחר גולדשטיין, שמוליק דודפור)

"עוד כמה שנים של שקט". כך תיארה היום (שני) לירון דרור, שבעלה לשעבר ברק בן עמי רצח את בתם התינוקת גוני בת ה-10 חודשים, וניסה לרצוח אותה ובת נוספת בפורים לפני כשנתיים את גזר הדין שניתן - מאסר עולם ועוד 20 שנה בכלא, לצד פיצויים של 658 אלף שקל. "השופטים קבעו פה שני דברים, אחד זה נושא הפיצויים - והשני זה סעיף ה'רצח חריג בחומרתו', שמתווסף למאסר עולם", אמרה בריאיון ל-ynet אחרי השמעת גזר הדין.
3 צפייה בגלריה
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
לירון דרור בבית המשפט
(צילום: יובל חן)
דרור הודתה כי היא עדיין חוששת שבן עמי עוד יחזור מהכלא וישלים את מה שלא הספיק באותו בוקר טרגי, אך היא יודעת שרוצחים שעונשם נקצב זכאים לצאת לחופשות מהכלא - וחוששת לחייה ולחיי בתה. "אמנם נתנו לנו כמה שנים של שקט, והבת שלי תהיה כבר בוגרת ולא קטינה, אבל אלה המחשבות שיש לשורדים בראש". את מצבה של הבת ששרדה הגדירה דרור "מורכב", והדגישה כי היא עושה כל מה שהיא יכולה כדי לשמור על בריאותה. "הכל נעשה רק בשבילה, הכי חשוב לי שתהיה מאושרת", אמרה.
לירון דרור מגיבה לגזר הדין של רוצח בתה
(צילום: אריק מרמור)

3 צפייה בגלריה
ברק בן עמי בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
ברק בן עמי בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
"לא מאמינה לדברי החרטה". הרוצח ברק בן עמי בבית המשפט
(צילום: יובל חן)
דרור דחתה את דברי הסנגור של בן עמי, שהצהיר כי הוא הביע חרטה במסגרת הסדר הטיעון שנחתם איתו, ואמרה: "זו סתם הצגה. אני לא מאמינה לאף מילה, מצטערת. בשני הדיונים הקודמים הוא הסתכל עליי במבטים של רצח, אז לבקשת הסליחה והאהבה קשה לי להאמין".
ראש הרכב השופטים, השופטת ליאורה ברודי, פנתה במהלך הקראת גזר הדין לדרור, שהפרצה בבכי באולם, ואמרה לה כי "בשם כולם אנחנו מביעים את השתתפותנו בצער. אנחנו יודעים שזה קשה והמילים הן מילים. נסי למצוא פתח של תקווה. האור של השיקום, מקווים, יאיר לך את הדרך לעצמך ולילדה". דרור אמרה כי היא לא חושבת שהדברים יהיו רלוונטיים עבורה - אך מקווה שדווקא כן עבור בתה.
3 צפייה בגלריה
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
"שייזכרו אותה מתוקה כמו שהייתה". לירון דרור עם תמונת בתה
(צילום: יובל חן)
היא התייחסה גם לדיון שנערך באולם לפני גזר הדין - בעניינו של השוטר אמיר רז שרצח את אשתו דיאנה דדבייב לעיני הילדים - ואמרה: "אני חושבת שנשים שנמצאות במצב דומה ידעו לזהות את עצמן בסיטואציה מסוכנת. הן מבינות את זה, פשוט קשה לקבל את זה מכל מיני סיבות. הייתי שם, ואני עדיין חושבת שאף אחד לא רוצה להיות במקום שלי. אל תהיו במקום שלי, יש תמרורי אזהרה, ויש למי לפנות. צריך להתגבר על החששות והפחדים של 'למה לא', ופשוט לעשות את זה, אחרת התוצאה יכולה להיות הכי גרועה שיש".
היא הדגישה כי מחר בבוקר היא תמשיך לעשות את מה שעשתה עד כה, תתייצב לטיפול ותגיע למסגרות הרגילות, ובעודה מחזיקה את תמונתה של גוני ז"ל, אמרה כי היא מבקשת שיזכרו אותה "מתוקה כפי שהייתה", כלשונה. "אני כותבת עליה ומפרסמת בדף לזכרה בפייסבוק. אני חושבת שאנשים מדברים עליה וזוכרים אותה, וגם הם מחזיקים את העול הזה איתי ביחד".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.