גופותיהם של בני זוג שניסו לחצות את האוקיינוס האטלנטי עם יאכטה "ירוקה" ששטה בעזרת אנרגיית רוח ולוחות סולאריים נמצאו באי קטן בקנדה, שבועות אחרי שיצאו למסע בחודש שעבר ונעלמו זמן קצר לאחר מכן. לפי הדיווחים בכלי תקשורת בקנדה ובבריטניה, גופותיהם של הבריטית שרה פקווד ובעלה הקנדי ברט קליברי התגלו ב-10 ביולי באי סיבל ששוכן סמוך לפרובינציית נובה סקוטיה, שממנה הפליגו בני הזוג ב-11 ביוני עם היאכטה שלהם.
5 צפייה בגלריה
שרה פקווד ו ברט קליברי
שרה פקווד ו ברט קליברי
שרה פקווד ובן זוגה ברט קליברי. מסע "האודיסיאה הירוקה" נגמר באסון
(צילום: פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
שרה פקווד ו ברט קליברי
שרה פקווד ו ברט קליברי
(צילום: פייסבוק)
שרה בת ה-54 ובעלה ברט בן ה-70 דווחו כנעדרים ב-18 ביוני, שבוע אחרי שהפליגו מעיר הנמל הליפקס שבנובה סקוטיה, עם יאכטה באורך 13 מטר שכונתה "ת'רוס". הם תכננו לשוט עמה עד לאיים האַזוֹרִיים, ארכיפלג פורטוגזי ששוכן בצד המזרחי של האוקיינוס האטלטני – כ-1,500 ק"מ מערבית לליסבון. אלא שנראה שהמסע שלהם נקטע כבר בראשיתו, וגופותיהם של בני הזוג אותרו כאמור לא הרחק מהיכן שהפליגו.
נסיבות האסון טרם ברורות. גופותיהם של בני הזוג אותרו לפי הרשויות בקנדה על גבי סירת הצלה מתנפחת, וסריקות שערך משמר החופים באזור לא העלו עד כה זכר כלשהו ליאכטה עצמה או לשרידים שלה. לפי הדיווחים בתקשורת הקנדית, אחת האפשרויות שהחוקרים בוחנים היא שהיאכטה התנגשה עם ספינת משא גדולה שלא דיווחה על כך או כלל לא חשה בהתנגשות.
באתר החדשות הקנדי Saltwire צוטט מקור המעורה בחקירה שאמר כי ייתכן שההתנגשות הזו התרחשה כמה ימים לאחר ההפלגה מהליפקס. לדבריו ייתכן שבני הזוג ביאכטה ניסו ולא הצליחו להימנע מהתאונה הימית, או שהסירה פעלה על "נהג אוטומטי" והזוג שהה בסיפון התחתון באותו זמן. לפי הדיווח החוקרים תשאלו את הצוות באותה ספינת משא שהייתה מעורבת אולי בהתנגשות הפוטנציאלית. הם בחנו את כלי השיט, אבל לא מצאו כל סימן להתנגשות שכזו. "בשלב זה אנחנו לא יכולים לומר בוודאות מוחלטת שהסירה נפגעה מספינה, ואנחנו ממשיכים לאסוף מידע בנוגע לסירה ת'רוס", מסרה רשות בטיחות התעבורה הקנדית.
5 צפייה בגלריה
יאכטה "ירוקה" של בני הזוג שרה פקווד ו ברט קליברי
יאכטה "ירוקה" של בני הזוג שרה פקווד ו ברט קליברי
היאכטה "ת'רוס" שנעלמה
(צילום: פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
שרה פקווד ו ברט קליברי
שרה פקווד ו ברט קליברי
(צילום: פייסבוק)
השערה נוספת שלפי הדיווח ב- Saltwire נבחנת היא האפשרות שהשינויים שביצעו בני הזוג בכלי השיט, כדי להפוך אותו ל"ירוק", תרמו אולי לאסון. הגורם האנונימי שצוטט על ידי האתר אמר כי המנוע החשמלי שהותקן ביאכטה היה בעל אופי "חובבני", וכי ייתכן שגרם לבעיות כלשהן. "זו הייתה עבודה ביתית", אמר. בני הזוג, שתיעדו את תחילת מסעם בערוץ היוטיוב שלהם Theros Adventures סיפרו כי התקינו בה סוללה ממכונית מדגם ניסאן ליף חשמלית, ושישה לוחות סולאריים.
בני הזוג תכננו לעשות את המסע ללא שימוש בדלקים מאובנים, והעניקו לו את הכינוי "אודיסיאה ירוקה". "אנחנו עושים הכול כדי להראות שניתן לעשות מסעות ללא שריפת דלקים מאובנים", הסביר קליברי בסרטון שהעלה הזוג לערוץ היוטיוב שלו בחודש אפריל. "זו כנראה ההרפתקה הגדולה ביותר של חיינו עד כה", אמרה פקווד באותו סרטון.
בנו של קליברי, ג'יימס, אישר בפוסט בפייסבוק שגופותיהם של אביו ושל אשתו אותרו: "הימים האחרונים היו קשים מאוד", כתב. הוא הוסיף כי יתגעגע אליהם "לנצח" וכי "אין דבר שיכול למלא את החלל שנותר עם היעלמותם הבלתי-מוסברת עד כה".
5 צפייה בגלריה
שרה פקווד ו ברט קליברי
שרה פקווד ו ברט קליברי
הכירו בלונדון, כששרה תרמה כליה לאחותה. "נתגעגע אליהם לנצח"
(צילום: פייסבוק)
לפי הדיווחים קליברי הוא פנסיונר שעבד בעברו כמכונאי, ואת פקווד הכיר ב-2015 במהלך ביקור בלונדון. הם הכירו בתקופה שבה שרה נערכה לתרום כליה לאחותה. היא הייתה בעברה עובדת הומניטרית ובין היתר פעלה ברואנדה אחרי רצח העם שם בשנות ה-90. היא עבדה במשרד התיאום הבינלאומי בלונדון, אבל התפטרה מעט אחרי שפגשה את בן זוגה וב-2016 התחתנה עמו על גבי אותה יאכטה שכעת נעלמה.