הסבא משה דומנוביץ' על התאונה הקשה: "התאונה נחתה עלינו כמו פצצה משמיים"
(צילום: אילנה קוריאל )

משה דומנוביץ', סבו של התינוק מעיין דומנוביץ' שנהרג בתאונת הדרכים הקשה בנגב, אמר בצהריים (ה') כי האסון "פירק את המשפחה" ו"נחת עלינו כמו פצצה משמיים". הסב דיבר מבית החולים סורוקה בבאר שבע שם מאושפזים עדיין במצב אנוש בנו - אב המשפחה אליה דומנוביץ' - והנכד בן ה-7 אורי. השניים נפצעו בתאונה באורח אנוש, והסב ביקש מעם ישראל להתפלל לשלומם: "בבקשה תתפללו לרפואתם. המצב של בני והנכד שלי קשה. הם זקוקים להרבה רחמי שמיים".
רחל דומנוביץ', גיסתו של אב המשפחה, דיברה גם היא בבית החולים ואמרה: "המשפחה נמצאת במצב מאוד לא פשוט. כולנו בהלם וטראומה. זאת סיטואציה שמאוד קשה לעכל אותה. כאב ושבר שלא נתפסים. זה אובדן לא פשוט ויחד עם האמא, שהיא באמת גיבורה ואצילית, אנחנו מקווים שנדע לקום ולהשתקם". היא ציינה כי ההלוויה תיערך מחר: "ההורים לא יוכלו להשתתף בה, זה יהיה בליווי המשפחה הרחבה".
4 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק מעיין שנהרג בתאונה הקשה, והזירה ליד צומת הנגב
(צילום: חיים הורנשטיין, באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
משה דומנוביץ'
משה דומנוביץ'
הסב משה דומנוביץ', שבנו ונכד נוסף שלו נפצעו אנושות. "בבקשה תתפללו לרפואתם"
(צילום: אילנה קוריאל )
4 צפייה בגלריה
רחל דומנוביץ'
רחל דומנוביץ'
רחל דומנוביץ', גיסתו של אב המשפחה שנפצע. "סיטואציה שמאוד קשה לעכל אותה. כאב ושבר בלתי נתפסים"
(צילום: חיים הורנשטיין)
התאונה הקשה התרחשה אתמול בצהריים על כביש 40, סמוך לצומת הנגב. משפחת דומנוביץ', מהיישוב נוקדים שבגוש עציון, נסעה לדרום כדי לחגוג את יום העצמאות, ולפי החשד נהגת הרכב השני סטתה מנתיבה והתנגשה חזיתית ברכב המשפחה. מלבד התינוק ההרוג, אחיו הגדול ואביו שנפצעו באורח אנוש, שלושה בני משפחה נוספים - אילה האם, והילדים נטע ושחר בני ה-6 וה-4 - מאושפזים במצב בינוני בסורוקה. נהגת הרכב השני נפצעה באורח קשה.
אמש קראה גם אם המשפחה להתפלל על חיי בעלה ובנה בן ה-7, ושחזרה: "היינו בדרך לטיול עם הילדים בעין עבדת ולאחר מכן לעל האש משפחתי - ופתאום ברגע אחד החיים התהפכו". היא סיפרה על בנה התינוק שנהרג, ושאיבריו ייתרמו: "זכינו בילד מופלא, ומתוק, בן 10 חודשים, שהביא לנו כל כך הרבה אור. מלא שמחה וחיוכים. אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה ומקווים שהוא ייתן לנו כוחות להמשיך לגדל משפחה שמחה, להסתכל על מה שיש, ולהודות. אני מבקשת להתפלל לרפואה שלמה לאליה ולאורי, ושיהיה לנו כוחות. ומבקשת להודות לכל האנשים שעוטפים אותנו ודואגים ומטפלים. שנזכה להשיב בשמחות".
ריאיון עם החובש שהגיע לזירה וגילה: אב המשפחה שנפצע הוא בן דודו
(צילום: ירון ברנר)

4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים, סמוך לצומת הנגב
(צילום: חיים הורנשטיין)
התאונה, יצוין, אירעה במקטע בכביש 40 שבו בכל כיוון נתיב תנועה אחד בלבד. ההתנגשות בין שני הרכבים הייתה חזיתית, ולכן החשד הוא שאחד הרכבים סטה מנתיב מסלולו. בשנה שעברה קיבלה ממשלת בנט-לפיד החלטה להרחבת הכביש המדובר, אבל ראש המועצה האיזורית רמת נגב ערן דורון (שבשטחו אירעה התאונה הקטלנית) הביע אמש חשש שההחלטה לא תיושם בסופו של דבר, אף שציין כי גם כעת יש צוות שעובד על תכנון ההרחבה. "חייבים לזרז את הטיפול בכביש הזה", הפציר בממשלת נתניהו, "90% מהתנועה לאילת עוברת דרך הכביש הזה, כולל הצבא. בנוסף, קיימת תופעה של בריונות בכבישים. חייבים להרחיב את הכביש".
מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 116 בני אדם, והתינוק מעיין הוא הילד השביעי בין הגילים 4-0 שנהרג השנה בדרכים. לפי נתוני הרלב"ד, בתקופה המקבילה בשנה שעברה נהרגו בכבישי ישראל 118 בני אדם.