בשנים האחרונות לא נראה מחזה כפי שהיה הבוקר (שני) במשרד התחבורה בירושלים. חוקרי יחידת העילית של להב 433 יצאו בזה אחר זה עם ארגזי מסמכים ממשרד ממשלתי. הדבר התאפשר לנוכח הנחיית היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן.
בשלב הזה נתפסו מסמכים ומחשבים - ואלה ינותחו בניסיון לענות על השאלה המרכזית כדי להתקדם בחקירה: האם המסמכים שהוצגו בתחקיר "המקור" הם אותנטיים או "מומצאים", כפי שטוענת שרת התחבורה מירי רגב?
מתוך תחקיר "המקור"
(באדיבות רשת 13)

4 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה, מירי רגב, עמית איסמן
גלי בהרב מיארה, מירי רגב, עמית איסמן
בהרב-מיארה ואיסמן הורו על חקירה, חוקרי להב 433 פשטו על המשרד בירושלים
(צילום: יואב דודקוביץ', יובל חן, דנה קופל)
לאחר שהמשטרה תקבע אם מדובר במסמכים אותנטיים, יוגדר המשך מתווה החקירה. במסגרתה תנסה המשטרה להבין מי עמד מאחורי שיטת "הרמזור" של רגב - ואיך נעשתה חלוקת העבודה במשרד, גם בנוגע לשיטת הדירוג של פעילי הליכוד. נזכיר כי בתחקיר נחשפו מסמכים המעידים על כך שבלשכת השרה קיים דירוג של ערים ויישובים על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז בליכוד.
במקביל הפעילה רגב רשימה עם מטרה זהה, שבה הוגדרו פעילי ליכוד לפי יכולתם לסייע לה לפי השיטה הבאה: "יהלום" (פעיל משמעותי), "עוגן" (פעיל חשוב), "פעיל מרכזי" ו"פעיל רגיל".
אם המשטרה תסיק מחקירתה כי התחקיר מבוסס על מידע מהימן והמסמכים שנחשפו בו אכן אותנטיים, בשלב מתקדם יותר של החקירה צפויה רגב לקבל זימון למשרדי להב 433, כמו גם יתר הדמויות המקורבות אליה - אלה ש"כיכבו" בהתכתבויות השונות שנחשפו בתחקיר בערוץ 13, בהם מנכ"ל המשרד משה בן זקן.
4 צפייה בגלריה
ועדת הכלכלה בנושא ביטול ההטבה המובטחת לקשישים, על ידי שרת התחבורה, במסגרת רפורמת צדק תחבורתי
ועדת הכלכלה בנושא ביטול ההטבה המובטחת לקשישים, על ידי שרת התחבורה, במסגרת רפורמת צדק תחבורתי
גם הוא יזומן לחקירה? משה בן זקן
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
צווי החיפוש שניתנו לאנשי יחידת העילית של להב 433 אפשרו להם לתפוס את המסמכים והמחשבים במשרד בירושלים. במקביל עומדת בעינה תלונה של קב"ט המשרד נגד ראש המטה המקצועי לשעבר של רגב, יונתן יהוסף, שפרץ לטענתו למשרדי השרה ולהנהלת המשרד וגנב משם מסמכים.
המשטרה תחקור גם את הטענות הללו. כאמור, החקירה נפתחה בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, לאחר תחקיר "המקור" שחשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה במשרד התחבורה תחת השרה רגב. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד למרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט במשרד התחבורה.
מטעם רגב נמסר כי "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פרסום התחקיר השקרי של דרוקר (רביב דרוקר, מגיש "המקור" - מ"א), משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא הייתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע, וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות בתחקיר".
4 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)

ראשי הערים דורשים עצמאות

היום ביטלה השרה את השתתפותה בוועידת השלטון המקומי MUNI-EXPO 2024, לשם הייתה אמורה להגיע הבוקר, ייתכן שעל רקע הפשיטה על משרדה בירושלים. באותו כנס החתימה קואליציית הארגונים "מנתבים מחדש" ראשי ערים על עצומה שקוראת להקים רשויות מטרופוליניות ולהאציל סמכויות על התחבורה בישראל ממשרד התחבורה לרשויות המקומיות.
4 צפייה בגלריה
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים טופורובסקי כינס דיון מיוחד על רקע הזינוק במספר ההרוגים וזעם: "זה נס שיש רק מאה הרוגים מתחילת השנה"
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים טופורובסקי כינס דיון מיוחד על רקע הזינוק במספר ההרוגים וזעם: "זה נס שיש רק מאה הרוגים מתחילת השנה"
טופורובסקי
(צילום: נועם מושקוביץ, ערוץ הכנסת)
בקואליציה חברים הארגונים "15 דקות", "תנועה ישראלית", "ישראל 2050", "תחבורה בדרך שלנו", "התנועה לאיכות השלטון", "מגמה ירוקה" ומועצת התלמידים והנוער. בינתיים חתמו על העצומה ראש העיר בת ים צביקה רוט, ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש העיר גבעתיים רן קוניק, ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, ראש העיר קריית אונו מיכל רוזנשיין, ראש המועצה כפר טורעאן מאזן עדוי, ראש מועצת עין קיניא איל מוגרבי, ראש מועצת בוקעאתא ויליאם אבו עוואד, ראש מועצת גליל תחתון ניצן פלג וראש מועצת קדימה צורן קרן גרין.
14 ראשי רשויות נוספים נחשבים לכאלה ש"רתומים" למהלך, אך טרם חתמו על העצומה. עם אלה נמנים ראש העיר שי קינן מחולון, חיים ביבס שמשמש גם כיו"ר השלטון המקומי, רז קינסטליך מראשון לציון ואחרים. גם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף חתם על העצומה.
המחאה נגד התנהלות רגב מתנהלת גם בכנסת - חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד קרא להוציא את רגב לנבצרות בגלל החקירה, בטענה שהיא לא יכולה להיות אחראית על תחום הבטיחות בדרכים.